Chelsea-Fenerbahçe maçından önce arkadaşlarla iddiaya girdik. Herkes gazeteci ve televizyoncu olunca iddianın konusu ne kimin kazanacağı oldu ne de maçın sonucu... Binbir Gece ve Var Mısın, Yok Musun? karşısında maçın alacağı reytingi tahmin etmeye çalıştık. Koyu Fenerli bir arkadaşımız; maçın reytinginin yüzde 80 olacağını iddia etti. Hepimizin gözleri yerinden fırladı... Nedeni ise açıktı. Çünkü Türkiye'de hatırladığım en yüksek reyting 'Asmalı Konak'ın final bölümüne aitti ve yüzde 70'ler civarındaydı.
MAÇ KURTARDI Aramızda bunun kavgası sürerken Allah'tan maç başladı, çünkü tam da o sırada bütün gözler bana çevrilmişti. Benim aklımda aynı saatte yayınlanan ve birbirleriyle çekişen 2 program vardı; 'Binbir Gece' ve 'Var Mısın, Yok Musun?'
Kadınların tutkuyla izlediği 'Binbir Gece'nin son dönemde reytinglerindeki dalgalanmayı yakından biliyordum. Onur ve Şehrazat'ın tutkusunu yitiren aşkı, gecesi 150 bin dolar aşkın evlilikle noktalanması falan herkesi sıkmıştı. Yani baştaki iddialı çıkış yerini tatsız bir aşk masalına bırakmıştı... Ya da görünen oydu! Çünkü maçın ertesi günü gördüğümüz reytingler beni gerçekten şaşırttı.
Maç beklendiği gibi hem totalde hem AB kitlesinde en yüksek reytingi almıştı. Her grupta da tabii yüzde 80'leri bulamamış, 25 ila 27 reytingde kalmıştı.
Ancak Chelsea-Fenerbahçe maçı reytingi, 'Binbir Gece'den çalmamıştı. Reyting kaybeden 'Var Mısın, Yok Musun?' olmuştu.
Şaşırtıcı bir diğer sonuç ise haftalardır kan kaybeden 'Binbir Gece'nin sergilediği başarıydı. Dizi, her iki reyting grubunda da ikinci olmuştu.
Şimdi bunları ne diye mi anlattım? Çok basit... Haftalardır kutu açmaktan başka hiçbir esprisi olmayan 'Var Mısın, Yok Musun?'u kim izleyor deyip duruyordum ya... İşte şimdi çok daha net bir şekilde anladım. Adrenalini yüksek, para kazanma hedefli yapımı, ağırlıklı olarak erkekler izliyor. Zira bu kadar önemli bir maçın oynandığı gece yarışma yüzde 9 reyting alıyor. Ne de olsa, maç yarışmaya göre hem daha heyecanlı hem de tekrarı yok.
GÜNÜN ÖZETİ... Çıkardığım bir sonuç daha var ki, eminim erkekleri rahatsız edecek. Bu reytinglerden yola çıkarsak, Türkiye'de artık kadının sesi daha çok çıkıyor.
Özellikle AB hedef kitlesinde aynı saatte yayınlanan maç ve dizinin izlenme payı birbirine çok yakın.
Günün özetini çıkartırsak; erkekler kolay paranın peşinde. Ama heyecan da yaşamak istiyor. Kadınlar ise aile içi entrika, lüks içindeki zorlu aşklar ile ilgileniyor ve artık borusunu öttürmenin bir yolunu buluyor.