Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 11 Nisan 2008  
Yazar Arşivi
Reytinge de toplumsal bakalım!
'İlk' ve 'tek' olmak çok önemli
Cadı Kazanı
Magazin Radar
Çoook İyiydi!

Reytinge de toplumsal bakalım!

Chelsea-Fenerbahçe maçından önce arkadaşlarla iddiaya girdik. Herkes gazeteci ve televizyoncu olunca iddianın konusu ne kimin kazanacağı oldu ne de maçın sonucu... Binbir Gece ve Var Mısın, Yok Musun? karşısında maçın alacağı reytingi tahmin etmeye çalıştık. Koyu Fenerli bir arkadaşımız; maçın reytinginin yüzde 80 olacağını iddia etti. Hepimizin gözleri yerinden fırladı... Nedeni ise açıktı. Çünkü Türkiye'de hatırladığım en yüksek reyting 'Asmalı Konak'ın final bölümüne aitti ve yüzde 70'ler civarındaydı.

MAÇ KURTARDI
Aramızda bunun kavgası sürerken Allah'tan maç başladı, çünkü tam da o sırada bütün gözler bana çevrilmişti. Benim aklımda aynı saatte yayınlanan ve birbirleriyle çekişen 2 program vardı; 'Binbir Gece' ve 'Var Mısın, Yok Musun?'
Kadınların tutkuyla izlediği 'Binbir Gece'nin son dönemde reytinglerindeki dalgalanmayı yakından biliyordum. Onur ve Şehrazat'ın tutkusunu yitiren aşkı, gecesi 150 bin dolar aşkın evlilikle noktalanması falan herkesi sıkmıştı. Yani baştaki iddialı çıkış yerini tatsız bir aşk masalına bırakmıştı... Ya da görünen oydu! Çünkü maçın ertesi günü gördüğümüz reytingler beni gerçekten şaşırttı.
Maç beklendiği gibi hem totalde hem AB kitlesinde en yüksek reytingi almıştı. Her grupta da tabii yüzde 80'leri bulamamış, 25 ila 27 reytingde kalmıştı.
Ancak Chelsea-Fenerbahçe maçı reytingi, 'Binbir Gece'den çalmamıştı. Reyting kaybeden 'Var Mısın, Yok Musun?' olmuştu.
Şaşırtıcı bir diğer sonuç ise haftalardır kan kaybeden 'Binbir Gece'nin sergilediği başarıydı. Dizi, her iki reyting grubunda da ikinci olmuştu.
Şimdi bunları ne diye mi anlattım? Çok basit... Haftalardır kutu açmaktan başka hiçbir esprisi olmayan 'Var Mısın, Yok Musun?'u kim izleyor deyip duruyordum ya... İşte şimdi çok daha net bir şekilde anladım. Adrenalini yüksek, para kazanma hedefli yapımı, ağırlıklı olarak erkekler izliyor. Zira bu kadar önemli bir maçın oynandığı gece yarışma yüzde 9 reyting alıyor. Ne de olsa, maç yarışmaya göre hem daha heyecanlı hem de tekrarı yok.

GÜNÜN
ÖZETİ...
Çıkardığım bir sonuç daha var ki, eminim erkekleri rahatsız edecek. Bu reytinglerden yola çıkarsak, Türkiye'de artık kadının sesi daha çok çıkıyor.
Özellikle AB hedef kitlesinde aynı saatte yayınlanan maç ve dizinin izlenme payı birbirine çok yakın.
Günün özetini çıkartırsak; erkekler kolay paranın peşinde. Ama heyecan da yaşamak istiyor. Kadınlar ise aile içi entrika, lüks içindeki zorlu aşklar ile ilgileniyor ve artık borusunu öttürmenin bir yolunu buluyor.
YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Kanımı donduran kareler...   / 10-04-2008
 Sinir bozukluğu had safhada   / 09-04-2008
 Magazinsiz haber de gülümsetir   / 08-04-2008
 Takıntılarınızı unutacaksınız   / 07-04-2008
 Televizyon hayatınızın neresinde?   / 04-04-2008
 '70 milyon' egoları şişiriyor   / 03-04-2008
 Yayın yasağı vahşeti örtüyor   / 02-04-2008
 Sonunda dişimize göre 2 dizi bulduk   / 01-04-2008
 İki 'sarışın' medyayı dağıttı   / 31-03-2008
 Böyle final seyirciye ihanettir   / 28-03-2008
GÜNCEL
Çalıp Çalıp eğlendiler
68 kişilik hacker çetesi, yaklaşık 2 bin kişinin banka hesabını...
Çamaşır sulu tavuk kireçli...
Ege için umut yurt dışına taştı
Bu kavgada aşk yok
Ve Google kapatıldı
Sağlam transfer
Düşündüren sonuç
SPOR
İşte İşte asrın bombası
Sadece Türkiye'yi değil dünyayı ayağa kaldıracak transfer için...
İki takviye lazım
Sürpriz aday Yanal
Aslan son nefeste
Sağlam motivasyon
Resmen iftira atıyorlar
Kolombiyalı harekatı
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Parçalı Bulutlu 21°C 12°C 
ANKARA Parçalı Bulutlu 19°C 9°C 
İZMİR Az Bulutlu 23°C 14°C 
ANTALYA Az Bulutlu 23°C 13°C 
ADANA Az Bulutlu 24°C 12°C 
EKONOMİ
IMKB E: 42.096,460 D:% -1,87
DOLAR S: 1,304 D:% 0,73
EURO S: 2,064 D:% 1,23
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu