Servisçiye Çin işkencesi İstanbul'da servis şoförleri her yıl aynı belgeleri hazırlamak zorunda. 20'den fazla belge bin YTL'ye mal oluyor. Servisçiler zaman ve emek kaybetmekten şikayetçi...
İstanbul'da servis şoförlüğü yapmak kolay değil. Bunun için 20'den fazla belge gerekiyor. İlk başta servis şoförlerinin ve çalışanlarının bu kadar ayrıntıyla incelenmesi iyi bir yöntem. Bunu hepimiz desteklemeliyiz. Ama belgelerin her yıl istenmesi hem bürokrasiyi artırıyor, hem zaman, hem de emek kaybına yol açıyor. Üstelik her yıl yaklaşık bin YTL'lik bir masraf anlamına geliyor. Çünkü öyle belgeler var ki bir kere alınsa yeterli olacak. Bazıları ise internetten kolayca ulaşılabilecek bilgiler. Bizi arayan servis şoförleri bu konuda isyan ediyor. İşte servis çalışanlarından istenen belgelerden bazıları: * Odafaaliyetbelgesi: Servis şoförünün çalışabilmesi için mutlaka odaya üye olması gerekiyor. Bu da yıllık 400 YTL'ye mal oluyor. Ayrıca kayıt parası var. * Okuldanyazı: Servis şoförlerinin bireysel olarak müşteri bulup çalışması mümkün değil. Bunun için mutlaka bir şirkete bağlı olması gerekiyor. Bunun için okulun anlaştığı şirketten yazı isteniyor. Bu şekilde kazançlarının yüzde 35'ini okula bırakıyorlar. * Araçuygunlukbelgesi: Araçlar her yıl fenni muayeneye gidiyor. Buna rağmen servislerden 50 YTL karşılığında alınan bu belge isteniyor. * Belediyeharcı: Belediyeye 60 YTL tutarında bir harç yatırılıyor. Ruhsat fotokopisi, sigorta poliçesi, vergi levhası gibi belgeler her yıl yeniden hazırlanıyor. Ayrıca sürücü için nüfus cüzdan, ehliyet fotokopisi, ehliyet sicili, sabıka kaydı ve sağlık raporu her yıl yeniden alınıyor. Rehber personel için de aynı belgeler yeniden isteniyor. Servisçiler geçerliliğini yitirmeyecek belgelerin ve kolay ulaşılabilecek bilgilerin yeniden alınmamasını istiyor.