'Otobüs işletsinler' TŞOF yeni Başkanı Apaydın, İstanbul'da metrobüs yüzünden hatları kalkan minibüsçülere ilginç bir öneri getirdi: Örgütlenip otobüs işletmeciliği yapın
Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Fed erasyonu'nda, geçtiğimiz ay görev değişimi yaşandı. Eski Başkan Derviş Günday'ın milletvekili seçilmesinden sonra boşalan koltuğa, Başkanvekilliği görevini de yürüten Fevzi Apaydın seçildi. TŞOF'ta yeni bir dönem başladığını belirten Apaydın, hizmetlerin geliştirilerek sürdürüleceğini söyledi. Şoför esnafının sorunlarının çözümü için gayret göstereceklerini anlatan Apaydın, sorularımızı şöyle cevapladı: * Şoföresnafınınsorunlarınıçözmekiçinyenidönemdehazırladığınızprojelerinizneler? - Kalkınma planlarının ve ulaştırma ana planının hazırlanmasında, federasyonumuz, Başbakanlık Devlet Planlama Müsteşarlığı tarafından bilhassa davet edilmekte, uzmanlarımız oluşturulan İhtisas Komisyonları'nda görev almakta, dolayısıyla şoför ve nakliyeci esnafımızın sorunları en üst düzeyde dile getirilmekte ve çözüm yolları aranmaktadır. Ayrıca, Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve Karayolu Taşıma Yönetmeliği uygulamalarında, şoför ve nakliyeci esnafının sorunlarıyla ilgili olarak İçişleri, Ulaştırma, Bayındırlık ve İskan bakanlıklarıyla ve genel müdürlüklerle de sürekli ve sıkı bir işbirliği yapılmakta, çözüm yolları aranmaktadır. Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile 5393 sayılı Belediye Kanunu uygulamalarıyla da şoför ve nakliyeci esnafımızın sorunlarıyla ilgili olarak yerel yö netimlerle de işbirliği yapılmaktadır. * Cangüvenliğiilebirliktebüyükşehirlerdekiduraksıkıntısıvekorsantaksilersorunudahadsafhayaulaştı.Bukonudagörevkimedüşüyor? - Büyükşehirlerdeki durak sıkıntısı ve korsan taksi sorunlarıyla ilgili olarak da federasyonumuz yerel yönetimlerle işbirliğine gitmekte, modern bir taksi işletmeciliği hususunda öneriler sunmaktadır. Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile Belediye Kanunu, taksi durak yerlerinin belirlenmesi, işletilmesi veya kiraya verilmesi görevini belediyelere vermiştir. Dolayısıyla yerel yönetimlerin taksi durak yerlerini belirlemesi, gerekli düzenlemeleri yapması, yaptırması, işletmesi veya işlettirmesi gerekmek tedir. Korsan taksiciliğin önlenmesi açısından, federasyonumuzun girişimleri sonucu, gerekli yasal düzenlemeler yıllar önce yapılmıştır. Karayolları Trafik Kanunu'nun Ek Madde 2'sinde bu husus açık şekilde hükme bağlanmıştır. Karayolu Taşıma Kanunu da yetki belgesi olmayanların yolcu taşıma faaliyetinde bulunamayacağını, aksi takdirde uygulanacak cezaları belirlemiştir. Buna rağmen, denetim yetersizliği yüzünden korsan taksicilik özellikle büyükşehirlerde devam etmektedir. Önlenmesi için denetimlerin yaygın ve etkili şekilde yapılması gerekmektedir. * İstanbul'daulaşımağınındeğişmesiyleözellikleminibüsişletmecileriiçinçalışmaalanlarıdaralıyor.İşsizkalanminibüsçüesnafıiçinprojenizvarmı? - İstanbul'da çalışan minibüslerin, gerçekleştirilen ulaşım sistemleri ve ağları nedeniyle işsiz kalmaları söz konusu değildir. 12-15 milyon nüfuslu İstanbul'da ulaşım sistemleri ve ağları ne kadar yaygınlaşırsa yaygınlaşsın, belirlenecek çaplar ve çevreler dışında minibüslere her zaman ihtiyaç duyulacaktır. Ayrıca, minibüsçü esnafın kooperatifleşme veya şirketleşme şeklinde örgütlenip yerel yönetimlerle anlaşmak suretiyle otobüs işletmeciliğine geçmeleri de mümkündür.