Tabi olmak, rahmet yazılma sebebidir
1. Bize göre Hz. Peygamber'in rasül olması onun Allah'ın emirlerini alıp insanlara aynen ulaştırması, nebilik özelliği de bizzat kendisinin o buyrukları tatbik etmesi, kendisini onlardan sorumlu tutarak hayata geçirmesi özelliğidir. Rasül özelliği ile asla hata yapamaz, getirdiği mesaja bir harf bile ilave edemez (Hakka 69/44-46), ama nebi özelliği ile bazı yanlış fetva ve uygulamalarda bulunabilir. Mesela Tahrim Suresi'nin 1. ayetinde kendisine şu şekilde bir sorgulama yapılmaktadır. Burada nebi özelliğine hitap edilmektedir: "Ey nebi! Hanımlarının rızasını gözeterek Allah'ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun?" Bu ayette helali haram kılma gibi bir hatanın, onun nebilik özelliğinden kaynaklandığını görüyoruz. Nisa Süresi'nin 65. ayeti açıklanırken bu konudaki hadisler gündeme getirildi. Oraya dönülürse, Hz. Peygamber'in vahyin dışında hata edebileceği görülecektir. Kısaca Yüce Allah asırlar sonra İsrailoğulları'ndan ve bütün insanlıktan rasül ve nebi, yani elçi ve haberci olan bir peygambere tabi olmalarını istemekte ve bu tabi olmayı rahmetini yazmak için bir sebep kılmaktadır.