Yaza ve buna bağlı olarak evliliksezonuna girmek üzereyiz. Çiftler telaşlı bir şekilde hazırlıklarla uğraşıyorlardır. Hayatlarının en önemli günlerinden biri yaklaştığı için. Gergin ve keyifli bir dönem bir arada... Gerçi enzorunu aslında atlatmışlar; evlenmeyekararvererek. Erkek kadına evlenmeteklif eder; kadın kabul eder ve düğünhazırlıkları başlar. 2kişiyenibirhayat kuracaklarından yapılması ve alınması gereken yüzlerce şey vardır. Bu ihtiyaçlar için evliliklistesi düzenlenir. Avrupa ve Amerika'da yaygın olan bu sistem ülkemizde de kullanılır hale geldi. Çiftler ihtiyaçlarını bir veya iki mağazadan belirleyerek bir hediyelistesi hazırlatır. Düğüne gelecek davetliler de geline ve damada bu listeden bütçelerineuygun olan hediyeyi satın alırlar. Geçen akşam Reina'da usta PR'cılardan AyşeAzizoğlu'nun önderliğinde bir davete katıldım. Davetin teması 'Romeo&Juliet'ineşsizdünyasınahoşgeldiniz' idi. Shakespeare'inRomeoveJuliet'inin adını taşıyan firma, Türkiye'deilki gerçekleştiriyor. Sistem, alışılmış listelerden önemli bir farkla, 30ünlümarka sunan 15anlaşmalımağazayıtekbirlistede topluyor. Böylece çiftler düğün veya nişanhediyelerinitekbirlisteden seçebiliyor. Gayet esnek bir sistem. İçinde lüks beyazeşya da var, Hillside'danmasaj hediyesi de var, mutfak gereçleri de var. Listeyi internetten oluşturabiliyorsunuz; www.romeovejuliet.com. Firma evlenecek çiftten hiçbir ücrettalepetmiyor . Siz listeyi oluşturuyorsunuz, yakınlarınızı web adresine davet ediyorsunuz, davetlilerin seçtiği hediyelerintoplamıkadarharcamaimkanı tanıyan üye kartınızla anlaşmalı mağazalardan istediğiniz hediyeleri alabilirsiniz. Peki firma nasıl para kazanıyor? Davette ayaküstü bunu firmanın Fransız ortağı GillesdeSoria'ya sordum. Firma, mağazalardan yapılan alışveriş üzerinden komisyon alıyor. Eh, çiftler için hiçbir ekstrakülfetvebedelgerektirmeyen iyi bir sistem. Tabii markaları incelemenizde fayda var, çünkü Miele,Gaggenau,Bose,Loewe,Christofle,smeg gibi lüks segmentin temsilcileri yer alıyor.