Vurun kazmayı Halk'ın beline
Ben yaza yaza, Büyükşehir Belediyesi, kaza kaza bitiremedi İstanbul'un yol çalışmalarını. Artık sokak kazılarını geçtim, E-5, TEM gibi, ana hatlar üzerinde bile işaretlere bakmaktan yola ve önümdeki araca dikkat edemez oldum, dağıldım... "Çalışmaya devam, vurun kazmayı" derdim buradan, eğer çalışan olsaydı. Bu çalışmalarda gördüğüm tek şey, plastik kukalar ve işaretler... Peki işçiler nerede? Bilen yok... Çalışmalar nedeniyle şeritlerin birbirine girmesinden hiç etkilenmeyen sürücülerde var. Çünkü onlar için şerit hiç önemli değil zaten. Ülkemizde orta ve sağ şeridi takip eden araç sayısının toplamı inanın sol şeridi kullanan araç sayısından fazla değil. Süratli olmadığı halde sol şerit bağımlısı haline gelmiş o kadar çok vatandaşımız var ki, ne sellektör dediğimiz ışıklı uyarı ile, ne de korna onları bu alışkanlıklarından asla vazgeçiremiyor. Solda giden daha mı güvende, arabası daha mı az yakıyor ya da arabası eskimiyor mu? Neden bu sevda neden?.. Neden?.. Neden?..
ALIŞKANLIK HALİNE GELDİ ARTIK! Trafik sıkışıklığı artık alışkanlıklarımızdan biri haline geldiği için bundan bahsetmeme bile gerek yok zaten. Hatta bunu artı anlamda kullananlar bile var. Randevularına sadık kalmayan insanlar, trafiği bahane ederek, kıvırabiliyorlar... Aracımla, Ataköy mevkiinden dönüyorum. Sağanak yağış sabahtan beri aralıksız devam ediyor ve akşam saati de olduğu için görüş mesafesi doğal olarak çok düşük. Tahminen hızım 60 veya 70 kilometre. Bütün bu yapılan yol çalışmaları can güvenliğimiz tam olarak düşünülmediği için asfalt birleşim yerleri nizami değil. Dolayısıyla bu birleşim yerlerinde oluşan su birikintileri, Merter Edirnekapı arasında, dört kez aracın kaymasına neden oldu. Süratim biraz fazla olsaydı sanırım bu yazıyı ya yazamazdım ya da sadece ben söylerdim bi'başkası yazardı. Belki de yazı yazdığımı, kim olduğumu bile unutmuş olabilirdim. Siz siz olun, bunlara aldırmayın, beni boş verin efendim!!! vurun kazmayı...
EN SEVİLEN POLİTİKADIR BU... Bi'çok Avrupa ülkesinde çağ dışı olarak nitelendirilen ek otobüs yolları hayırlısıyla ülkemizde uygulanacak. Yanılmıyorsam sadece Kolombiya'da var. Şimdi metrobüs olarak hizmet verilecek bu yolda on veya on beş sene sonra yine bi'çalışma olacak. Bu çalışma da 'şu eski belediyenin daha fazla masraf olmasın bizden sonraki belediyeler de çalışsın' mantığıyla bıraktığı raylı sistem çalışması. Ya da adı değişir metrobüs yine yol olur ve yer altı çalışması yapılarak bu güzergah artık metro olarak hizmet verir. Ne olacak? Belediyeden biraz da biz para kazanalım. Paylaşmak sevaptır... Paylaş ki, Allah daha çok versin değil mi? En çok sevilen belediye başkanı politikasıdır bu. Trafik sorununa kesin çözüm bu, değil mi? Vurun kazmayı...
NEDEN KIŞIN YAPILIYOR? Son olarak kendi sokağımda da devam eden kaldırım çalışmasına değinmek istiyorum. Halkın tatile gittiği, vatandaşın nispeten daha az olduğu yaz ayında yapılmayan bu çalışmalar neden kışın başlar? Dün yağan yağmurda heba olan kumla, Kabataş'a plaj yapardık. Kışın çalışmanın da avantajları var tabi. İşçiler üç gün var dört gün tatil. Çalışma uzadıkça, belediye ense yapıyor dedikodularına son veriliyor. İki senede bi'yenilenen kaldırımlar yüzünden bizim bina eski görünüyor. Belediyeden halka hizmete devam. Halk için son kez vurun kazmayı...