İmam nikahı gerekli mi? "İmamnikahıilemedeninikahınfarkınıanlatırmısınız?Çünkübazıhocalarbukonudabirbirindendeğişikşeylersöylemekteler." * Değerli kardeşim, bizim çilemiz budur. Başkaları uzayı fethediyor, biz daha nikah konusunu çözemedik. İslam'ın bizden çektiği çile göklere kadar yükseldi. Şimdi size bir daha sormamanız şartı ile açıklama yapacağım: 1- Nikahın dinlisi dinsizi; imamlısı imamsızı; medenisi medeni olmayanı olmaz. Çünkü nikah bir akittir. Akdi dinli, imamlı, dinsiz, imansız diye ayıramayız. Böyle bir ayrım tamamen yanlıştır, sahtedir, hurafedir, batıldır, gerçeğe aykırıdır, düşüncesizliktir, Kur'an bil gisinden yoksunluktur, cehalettir. Eğer nikahın imamlısı olsaydı, Hz.Peygamber 25 yaşında evlendi, o zaman İslam dini ve imam yoktu. O nikah ne ile kıyıldı? Hz. Peygamber'in babasının, dedesinin nikahı ne ile kıyılmıştı? Kur'an'da Ebu Leheb gibi bir müşriğin karısından, Firavun'un karısından bahsedilmektedir. Demek ki onların da nikahı Allah tarafından kabul edilmektedir. (Tahrim, 11; Tebbet, 4) 2- Nikahı kıyan önemli değildir. Önemli olan, nikah akdinin şartlarının yerine getirilmesi ve devletin o nikahı tanımasıdır. Zaten akit olunca hukuki bir özelliğe büründüğü için devlet onu tanıyacaktır. Devletin tanımadığı nikah lar sakattır. Çünkü evlenen taraflardan biri, mesela kadın bir haksızlığa uğrayınca, onun hakkı nasıl elde edilecek, haksızlığı nasıl giderilecektir? 3- Osmanlı, ondan önce Selçuklu dönemlerinde, imamlara nikah kıyma yetkisi verilmişti ve onların kıydığı nika hları devlet de kabul ediyordu. Bir bakıma, köylerde imamlar nikah memuru görevini yerine getiriyordu. Şimdi nikah dairelerinde kıyılan ve medeni nikah denilen nikah, doğru bir nikahtır ve geçerlidir. Çünkü burada nikahın şartları yerine gelmektedir. Evlenen çiftler, isteyen ve kabul edenler olarak orada bulunuyor. Şahitler var; nikah alenileştiriliyor, veliler orada bulunuyor ve imza atılıyor. Dinimizin istediği de budur. Onun için imam nikahı kıymaya lüzum yoktur. 4- "Medeni nikahta kadının boşama hakkı olduğu için imam nikahından ay rılır" diyen bilgisizler vardır. Oysa ki İslam'da koca boşama davası açar, kadın da ayrılma davası açar. Buhari'nin Talak bahsinin 7. hadisine, Ebu Davud Talak 49. hadisine bak salardı; kadının, cinsel gücü bulunmayan kocasından ayrılmak için dava açacağını göreceklerdi. İmam nikahının kadına böyle bir hak tanımadığını ve o nedenle medeni nikahtan üstün olduğunu söylemek, ancak bir basiretsizliktir ve İslam dinini bilmemektir. Bir kız akli dengesi olmayan veya cinsel gücü olmayan, cinsel ilişkiye giremeyen birine verilmiş ve bu kişi kızı boşamıyorsa, kız ayrılma davası açmayacak mı? Bu kişiler (Buhari, Talak, 12; Ebu Davud, Talak, 18; Tirmizi, Talak, 11) gibi hadislere baksınlar. İbn Abbas'ın rivayetine göre, kadın ayrılma davası açarsa bir celsede boşama olacak; erkek açarsa 3 celsede olacaktır. 5- Demek ki ister koca boşasın isterse kadın ayrılma davası açsın, bu mahkemeye gitmeden gerçekleşemez. Nisa Suresi'nin 34-35. ayetlerine bakmalarını ve derinden incelemelerini isterim. Bu arada, imam nikahını kullanarak gizli evliliklerin yapılacağını da dikkate alırsak, durumun nerelere kadar gideceğini düşünmekte yarar vardır.