Bankacıların şımarıklığı
Bir banka şubesine gittiğiniz zaman ne beklersiniz. Hizmet! Şurası kuşkusuz ki, bankalarda çalışan personel yorucu bir iş yapmaktadır. Her insanla tek tek ilgilenmek, parası olan insanların rahatlığı ve zaman zaman sergiledikleri kabalıklarla başa çıkmak kolay değildir. Ama buna rağmen banka personelinin şubeye gelmiş müşterilere insanca ve kibarca davranmak zorunluluğu vardır.
***
Banka personelinin zor bir iş sürdürdüğünü biliyoruz. Çünkü insanlarımız arasında süne zararlısı gibi banka zararlısı tarzında davrananlar da var. Ama o insanların personelde yarattığı yorgunluk ve bıkkınlığın ceremesini öteki müşterilerin çekmesi hakkaniyete sığmaz.
***
Son zamanlarda banka şubelerinde giderek bir kabalık ve müşteriye karşı vurdumduymazlık göze çarpıyor. Düşünüyorum. Acaba bu atmosfer, Türkiye ekonomisinin geldiği son nokta olarak, sadece bankacılığın para kazanabildiği, piyasanın ise parasızlıktan inim inim inlemekte olmasının yarattığı bir şımarıklık sonucunda mıdır? Öyle olsa bile, kabul edilemez. Vatandaşa hizmet veren kişilerin ve bu hizmeti düzenleyip denetlemek zorunda olan kurumların, şımarıklık yapmaya hakkı yoktur. Bir bankanın marifeti, bankoda vatandaşa hizmet veren kişilerin marifetiyle ölçülür. Devasa reklam ve ilanlar, bankodaki sorunu ortadan kaldırmaya yetmez!