Bariyer kabusu!
Biz yazdığımız zaman davulcu yellenmesi muamelesi yaptılar. E-5 Karayolu'nda genişletme çalışmaları sürdürülürken ne dedik: - Bu bariyerler sürücülere ölüm tuzağı olacak! Nedeni açıktı. 3 şeritli hatta yer yer 4 şeritli yolda, aniden bir bariyer sürücülerin önüne çıkıyordu. Evet, hız sınırlamasına özen göstermeyen, araçlarını aşırı hızda kullanan sürücüler de yok değildi ama buradaki temel sorun bariyerlerin hesapsız, kitapsız, sürücülerin dikine dikine yola çıkartılmış olmasıydı. Ne karayollarından, ne yapımcı firmalardan, ne de İstanbul Trafik müdürlüğünden bir hassasiyet gördük. Herkes kulağının üstüne yattı.
***
Sonra ne oldu? Önceki gün Bakırköy istikametine giden bir araç, Sefaköy mıntıkasında aniden önüne çıkan bariyerlere kafadan bindirdi. Gazeteler, 20 metre ileriye fırlayan hız göstergesinin 120 km'de kilitlenmiş olduğuna bakıp sürücünün aşırı hız yaptığını yazdı. Evet fazla hız. Ama faturası ölüm mü olmalıydı? Araçta bulunan 2 kişi öldü, 1 kişi de ağır yaralandı.
***
Çıkartılan bilançoya bakılırsa, bariyerlerin yol kenarlarına konulmaya başlandığından bu yana, E-5'in yalnızca Merter, Bakırköy ve Avcılar havalisinde birçok insan canını kaybetti.
***
Bu bariyerlerle daha birçok kaza olacak. Biz bunu söylüyoruz, bakın İstanbul Belediye Başkanı Topbaş ne diyor: - İstanbul'un trafik sorununun çözümü için 12 milyar dolar lazım. Ey Başkan! Bu kadar parayı zaten bulamazsınız. Bulsanız da, raylı sisteme mi geçersiniz, yoksa yine karayollarına mı abanırsınız orası meçhul. Yani sorunu yine de çözebileceğinizden kuşkularımız var. Ayrıca, bu bariyer kafasıyla, hiç çözemezsiniz.
***
Bir de şuna üzülüyorum: Hadi bu arkadaşların trafikten zerre kadar haberleri yok. Türkiye'nin trafik konusundan hassas, yol yapım kurallarını uygulayacak başka bir kurumu da mı kalmadı?