'Servise servis gerek'
Cep telefonlarını tamir için servise götürdüğünüzde en basit arıza için bile en az 1 ay bekletiliyorsunuz. Bu konuda çok fazla mağdur bulunuyor. Bu yüzden alışveriş yaparken öncelikle garanti ve servis şartlarını iyi incelemeniz de fayda var. Bir açıklama yapan Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya da firmaları uyararak kanunla ra uygun hareket etmelerini istedi. Kaya'nın sözleri şöyle:
'HİZMETEKSİK' Cep telefonunun ortalama kullanım süresi teknolojisi gereği 7 yıl, ülkemiz tüketicisinin alışkanlığı gereği 1 yıldır. Ancak arıza nedeniyle servise başvurulması halinde, çoğunlukla 30 iş gününden fazla bekl etilmesi, firmaların satış sonrası ürününe sahip çıkmadığını, yeterli servis ağının oluşturulmadığını göstermektedir. Türkiye'yi tatlı pazar olarak gören üretici firmalar, servis ağlarını kurmakta ihmalkar davranmakta, gerekli yedek parça stokunu oluşturmamakta, maliyetini tüketiciye yüklemektedir. Öte yandan imalattan kaynaklanan hatalar olsa bile, 'Kullanıcı hatası' denilerek, tüketiciden ek bedeller talep edilmekte; oluşan anlaşmazlık sonucu tüketicinin mağduriyet süresi uzamaktadır.