Karlı havada araç nasıl kullanılır?
Başta İstanbul olmak üzere Türkiye kışı en ağır şekilde yaşamaya başladı. Hafta sonu yağan kar, trafiği de hayatı da olumsuz etkiliyor. Bir de buna acemi şoförler eklenince, kazalar kaçınılmaz oluyor. "Acemi" diyorum çünkü sürücülerimizin büyük çoğunluğu hava şartları nasıl olursa olsun, arabasını aynı şekilde kullanıyor. Tabii yağışlı havalarda fren mesafeleri ve araç hakimiyeti değiştiği için de ortalık kaza dan geçilmiyor. İşin uzmanlarını aradım ve karlı havalarda aracın nasıl kullanılması gerektiğine dair sorular sordum. Sizin için bazı öneriler aldım. Umarım işinize yarar. Tabii bu kurallara uymadan önce aracınızın kış bakımını da yaptırmanız şart.
UZMANLARUYARDI * Aracınızda mutlaka çekme halatı, takoz, zincir ve reflektör bulundurmanız gerekiyor. * Kayganlaşan zeminde takip mesafesine uymak, hayati önem taşıyor. Bu havalarda önünüzde ki araçla mesafeyi 2 katına çıkartın. * Aracınız arkadan çekişli ise kaymadan kurtulmak için ayağınızı frenden uzak tutup vitesi boşa alın. Direksiyonu, aracın önünün gitmesini istediğiniz yöne çevirerek, tekerleklerde kayma sona ermeden önce direksiyonu tekrar düzeltin ve aracın kontrolünü sağlayıp yavaşça hızlanın. * Aracınız önden çekişli ise fren ve gaz pedalının ikisinden de ayağınızı çekerek, vitesi boşa alın. Eğer çekiş kaybından önce ön tekerlekleri yönlendirdiyseniz, direksiyon simidini döndürmeyin. Eğer tekerlekler yana kayıyorsa hafifçe fren yapın. Tekerleklerin yol yüzeyini kavramasını bekleyin. Çekiş sağlandığında, direksiyon kontrolünü de yeniden kazanmış olacaksınız. * Yoğun sisli havada, normal havadan daha fazla risk alanı vardır. Sis varken herkes orta çiz giyi takip etmeye çalışır. Karşıdan gelen sürücü de aynı şeyi ya parsa, kaza kaçınılmaz olur. * Buzlu ve karlı bölgelerde direksiyon, fren, gaz, debriyaj bırakılması gibi hareketleri çok yumu şak olarak yapmaya çalışın. * Yokuş tırmanırken motor devrini yükseltmeden vites büyütmeyin, yokuş inerken ise normal fren yerine motorun frenleme gücünden faydalanılarak frene belli aralıklarla hafifçe basın. * Camlar buğulandığında yan camlardan birini hafif olarak aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin.