Hakkınızı arayın kanun yanınızda!
Zaman zaman bu köşede sizden gelen tüketici şikayetlerine yer veriyoruz. Bunun dışında tüketiciyi kandıran, haksızlık yapan kurum ve kuruluşları da deşifre ediyoruz. Son zamanlarda özellikle bankaların aldıkları hesap işletim ücreti, kredi kartı aidatı gibi haksız paralarla ilgili mücadelemizde büyük mesafe katettik. Tüketiciyi Koruma Kanunu ile birlikte oluşturulan tüketici hakem heyetleri, birçok konuda emsal olacak kararlar verdi. Bu heyetlere başvuran tüketiciler, önemli zaferler elde etti ve etmeye devam ediyor.
Başvuruücretsiz Tüketici bilinci geliştikçe, hak arayanların sayısı da çoğalıyor. Hangi konuda olursa olsun aldatıldığınızı ve haksızlığa uğradığınızı düşündüğünüz an, bu duruma sessiz kalmayın. "Beni kim ciddiye alacak" düşüncesinden sıyrılın ve hakkınızı arayın. Tüketici olarak hakkımızı aramayarak, bizi aldatanlara büyük cesaret vermiş oluyoruz. Aslında hakkımızı ararsak dürüst bir şekilde mal ve hizmet sunanları da korumuş, onların güçlenmesini sağlamış oluruz. Tüketici hakem heyetleri, kaymakamlıklara bağlı olarak çalışıyor ve her türlü ayıplı mal ve hizmetle ilgili davalara bakıyor. Buradaki sınır, uğranılan zararın miktarı 827.05 YTL'nin altında olan şikayetlere tüketici hakem heyetleri bakıyor. Eğer şikayetinize konu olan zararınız bu miktarın üzerindeyse, o zaman başvuracağınız makam tüketici mahkemeleri oluyor. Kredi kartı aidatları ve banka ücretleri için ya da ayıplı bir ürün ya da hizmet aldıysanız, tüketici hakem heyetlerine ücretsiz olarak başvurabilirsiniz. Bugün, hem hakem heyetlerine hem de tüketici mahkemelerine başvuruda yazacağınız dilek çeler için örnekler vereceğiz.