Online araştırma
Diyelim ki, şirket olarak bir anketyapmak istiyorsunuz. Bir kullanıcıadı ve şifreyle bilgisayarınızdan bir sisteme girerek kendi soruformunuzuhazırlıyorsunuz.Gelencevaplarbirkaçsaatiçinderapor haline getirilip tekrar size sunuluyor. Araştırmanız için hem zamandan hem de maliyettentasarruf etmiş oluyorsunuz. Bu sistemi Türkiye'ye 1yılönce getiren firma, DanimarkalıMadsStenbjerre adlı uzman bir pazar araştırmacısı tarafından kurulmuş. ABD'de StanfordÜniversitesi'ndeiletişimdoktorasını tamamladıktan ve sektörde çalıştıktan sonra, Türkiye'de kendi onlinearaştırmaşirketiInquision'u kurmuş. Türkiye'deki temsilcisiyse, YossiKalaora. Inquision, Türkiye'nin ilk internetüzerindenaraştırma yapan firması. Bu sistem onlinearaştırmayı müşterilerin talebi üzerine anketler hazırlayıp birkaçsaattesonuçlar ve raporlar halinde müşteriye sunabilecek donanımda. Tüketiciaraştırmaları,müşterimemnuniyeti ve çalışanmemnuniyeti gibi anketler yapmak mümkün. Inquision'ın sistemi Digium'u en çok kullanan departmanlar, insankaynakları,satış ve pazarlama bölümleri. Türkiye'de Vodafone,Deloitte,Carlsberg,MSD ve Publicis bu sistemi kullananlar arasında. Digium, kurumların kendi araştırmalarını istediğisıklıkta yapabilecekleri bir program olarak tasarlanmış. Kullanımının basit olduğunu özellikle vurguluyorlar; hatta hiçbir araştırma firmasına ihtiyaç duymadan. Valla, güzel iş. Araştırma firması yok, anketçiler yok, günlerce zaman harcamak yok... Hey internet, sen nelere kadirsin.