Siyasi tarihimizde politikacılar, farklı lakaplar alarak tarihe isimlerini yazdırdı. Demirel 'Çoban Sülü' ismiyle anılırken, Ecevit 'Karaoğlan' adıyla hafızalarda yer etti..
Çoban Sülü, Barajlar Kralı, Baba, Başbuğ, Hoca, Karaoğlan... Bu isimler ve lakaplar yakın tarihimizdeki siyasi liderleri bize tanıtan, bize sevdiren ve onlara seçim kazandıran önemli imgelerdir. Bu toprakların adsız siyasal iletişimcilerinin 60'lı - 70'li yıllarda keşfettiği imgelerden yararlanma yolunu, Batılı profesyonel iletişimciler ancak 90'larda keşfedebilmiştir.
SİYASAL İLETİŞİM YÖNTEMİ Fransa'nın en büyük ajanslarından olan RSCG'nin kurucularından ve siyasal iletişimin dünyadaki önemli isimlerinden Jacques Sequela, 1995 yılında Mitterand'ın başkanlık kampanyasını anlatırken şöyle diyordu: En yalın fikirler, her zaman en güçlü fikirlerdir. Başkan'a resmi olarak bir ad takmaya karar verdik. Bir imaj yaymada lakaptan daha etkili bir şey yoktur... Fransa'nın yeni cumhurbaşkanı adayının yeni adı Tonton olacaktı...