Adalet ve Kalkınma Partisi'nin Adaleti(!)
Kusura bakmayın biraz uzun ama aşağıda Türkiye'de milyonlarca dosya ve dava ile uğraşan Yargıpersonelinin içine düştükleri durumu okuyacaksınız. AKP'nin, K ve P'sini anladık da, A'sı ne durumdaymış bir bakalım.
***
Adliyelerde, adalet mekanizmasının karar ve yetkili merciileri tabii Hkim ve savcılardır. Ancak bu ciddi, önemli, sorumluluk gerektiren görevin yürütülmesi işlemlerini adliyelerde çalışan personeller olarak bizler yürütüyoruz. Adliyeler artık birer gelenek haline gelen "yoğun iş yükü" kavramının karşılığı olan yoğun bir iş temposu ve stresli bir iş yükü olan adliyelerde, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 99. Maddesinde çalışma saatleri düzenlenmesine rağmen, gerek yaptığımız işin önemi gerekse de "günlü işler" diye tabir edilen işlerimizin çokluğu nedeniyle, mesai harici akşam ve hafta sonları özel hayatımızı yok sayarak yoğun bir şekilde çalışmaktayız. Buna bağlı olarak ay sonu mesai cetvelimiz tüm ek mesaimizi kapsamasa dahi hazırlandığında toplam 126 YTL yapmaktadır. Oysa bazı kurumlarda mesai tavan ücretleri: Örn: Maliye Bakanlığı Personeli 422,50 YTL (üst sınır) Adliyelerde nöbet hizmetleri ciddi ve düzenli olarak yürütülmektedir. "Yargı çalışanlarına iyileştirme" adı altında yapılan düzenleme sadece Hakim ve Savcılara yapılmış, adalet personeli olan bizler için iyileştirme anlamında herhangi bir düzenleme getirilmemiştir. Adalet personelinin maaşı söz konusu olduğunda ise yetkili kurum ve kişilerce; böyle bir iyileştirme söz konusu olması için "Devlet Memurları Kanunu'nda kökten bir değişikliğe giderek bu eksikliğin giderilebileceği" söylenmektedir. Oysaki bu ifade gerçeği yansıtmamaktadır. Çünkü adalet personelinin maaşının üzerine aldığı adalet tazminatının oranının yükseltilmesi halinde adliye çalışanlarının maaşlarının iyileştirmesi mümkün olabileceği gibi farklı teknik yöntemlerle de bu mümkün olabilir. Adalet Bakanlığı'nın "Çalışması Devam Eden Kanun Tasarıları" bölümünde; "Yüksek mahkemeler, Yüksek Seçim Kurulu, Sayıştay ve ilçe seçim kurulları, adlidar- asker yargı, icra müdürlükleri, Türkiye Adalet Akademisi ve Adalet Bakanlığı Merkez Teşkiltı ile bağlı kuruluşlarında görevli personelin ekonomik durumlarının, günümüz koşullarına uygun hle getirilmesi amacıyla 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun öngördüğü hizmet sınıfları ve bulundukları dereceler gözetilerek, bu kurumlarda çalıştıkları sürece daha önce almakta oldukları tazminatlara ek olarak tazminat ödenmesi suretiyle mal durumlarının iyileştirilmesi yönünde hükümler içeren taslak üzerinde çalışmalar devam etmektedir." (Ki bu taslak ortadan kayboldu, takip edebiliyorduk artık nerde olduğunu bilemiyoruz.) Diğer kamu kurum ve kuruluş maaşlarına baktığımızda iş yüklerinin bizden az olması normal mesaileri haricinde bizler kadar emek ve mesai harcamadıkları halde maaşları adalet personelinden daha fazla olduğunu görmekteyiz. Oysaki, Adalet Bakanlığı Personeli Adalet Tazminatı: %56 (Üst sınır) Adalet Bakanlığı 8/2 derecede bir memur (bekar): 680 YTL Maliye Bakanlığı Personeli Özel Hizmet Tazminatı: %72 (Üst sınır) Adalet Bakanlığı Havuz Geliri: Değişken (Çoğu adliyede 50 YTL civarı) Maliye Bakanlığı Havuz Geliri (Maaşa direk yansıyan): 250-325 YTL (13-4. dereceler arası memurların derecelerine göre maaşlarına yansıyan) Sağlık Bakanlığı Çalışanları: Döner Sermayeden aldıkları ücretlerin maaşları civarında olduğu, normal maaşlarını bu şekilde ikiye katladıkları malumdur. İş Kur İl Müdürlüklerinde çalışan aday memurun maaşı: 1.000,00 YTL SSK İl Müdürlüğünde çalışan 7.derecedeki bir icra memurunun ise aldığı maaş: 1.420,00 YTL İçişlerinde çalışan bir memur: 861 YTL SSK'da çalışan bir memur: 1.204 YTL Vergi dairesindeki bir memur: 1.186 YTL Adalet bakanlığı gerek merkez gerek taşra teşkilatı için kimi konularda yayınladığı genelgelerle anayasa ve kanunları esas alıp yön gösterirken, adalet personeli olarak maaş ve diğer hususlardaki sıkıntılarımızı anlatan dileklerimize aynı bakanlığın anayasada belirtilen; Madde 49: (Değişik fıkra: 03/10/2001 - 4709 S.K./19. md.) Devlet, çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları ve işsizleri korumak, çalışmayı desteklemek, işsizliği önlemeye elverişli ekonomik bir ortam yaratmak ve çalışma barışını sağlamak için gerekli tedbirleri alır. (Mülga fıkra: 03/10/2001 - 4709 S.K./19. md.) Madem herkes kanun önünde eşit ise neden biz diğer kurumlardan daha az maaş almaktayız. Eşit işe eşit ücret sistemi kabul edilmesi gerekmektedir. Gecemizi gündüzümüze katıp çalışır,hafta sonları tatil nedir bilmeden yine adliyeye gidip işlerini bitirmeye çalışırız. Adliye içerisinde yaşadığımız psikoloji hiçbir kurumda yoktur. Gerçekten çok yıpranıyor ve eziliyoruz. Artık kendimizi tamamen dışlanmış olarak görüyor ve işimizdeki eski heyecanı eski şevkimizi bulamıyoruz. Siz devlet büyüklerinden tek ricamız maaşlarımızın en kısa zamanda ortaya konularak adil bir biçimde önemli oranda artış sağlayacak bir düzenleme yapılmasıdır. Eğer bu talebimizi haksız çıkaracak dayanaklarınız ve düşünceleriniz varsa bize bu konuda iyileştirme yapmayın o cevap ve dayanaklarınızla bizleri mantıklı bir şekilde ikna edin. Çünkü artık bu durum, maddi zorluğun yanında, psikolojik yaralar da açacak boyutlara ulaşmıştır. Eğer adliyede çalışan personellerin arasında bir istatistik çıkartılsa psikolojik tedavi ve destek görenlerin oranının az olmadığı görülecektir. Bizim devlet büyüklerimizden istediğimiz; ayrımcılık ve diğer memurlara yönelik bir haksızlık değildir. Adalet Bakanlığı personeli olarak maaşlarımızda yaşam standartlarına uygun diğer kurumlara göre yaptığımız işin karşılığı olan ADALET'li bir iyileştirmedir. Saygılarımızla (Yargı personeli Derneği)