Müstehcen reklam tartışması Atatürk Havaalanı'nda, 2003 yılında, Zeki Triko'nun mayo afişi kaldırılınca kıyamet koptu. Firmanın patronu Zeki Başeskioğlu, pano üzerinde reklam yapmaktansa, bu şekildeki bir tanıtımın hem bedava hem de daha etkili olduğunu gördü. Laiklik savaşçıları cephesine geçerek, "İslâmcıpartiyi" yıpratma kampanyası na o da katıldı. Peki olayın perde arkası neydi? Atatürk Havaalanı'ndaki panoyu 60 bin dolar karşılığı 1 yıl Zeki Triko'ya kiralayan İletişim firmasıyla konuştuk. Hac mevsiminde Valilik, hava meydanlarının sorumlusu TAV'ı, bazı şikâyetlerin kendisine intikal ettiği gerekçesiyle uyarmış. Bunun üzerine, TAV'ın girişimiyle, Zeki Triko reklamı kaldırılmış. Konu medyaya yansıyınca Valilik, "Bizsizisadeceuyardık,yoksasansürkoymadık" diyerek geri adım atmış. Engel kalkınca İletişim firması Zeki Triko'ya "Mayonuzusergilemeyedevamedebilirsiniz" diye bir yazı göndermiş. Zeki Triko, afişi asacağına, konuyu mahkemeye intikal ettirerek, 200 bin dolarlık zarar/ziyan davası açmış. Ama mahkeme, "Buşekildebirzararauğramadınız,aksinegazetelerdefirmanızınlehineyorumvehaberlerçıktı" kararını vermiş. "Nedentekraraynımayohacmevsimibitmesinerağmen,panoyayerleştirilmedi?" sorusunun cevabını, böylece merak eden ler almış oldu. Bu arada şunu da hemen söyleyelim: Belediye bünyesindeki Kentsel Tasarım içinde muhafazakârlık hassasiyeti hayli yüksek olanlara rastlanabilir. Dolayısıyla onların muhafazakârlık ölçüsüne göre reklamların yasaklanması da doğru değil. Zaten Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bu iş için yeni bir birim kuruyor. Bilboardlardaki afişlere Kentsel Tasarım'ın karışmadığını da hatırlatalım. Bu birim, sadece binaları kaplayan afişlerle, dükkân vitrinlerine yerleştirilen panolara müdahale edebiliyor. Bilboardlarla ilgili kararı, ihaleyle buralarda reklam almaya hak kazanan firmalar, belediyeye danışmadan veriyor. Nitekim, aynı mayo gibi, açık saçık denilebilecek çeşitli reklamlar bilboardlarda yayınlandı.