Tekstilde Türkiye'deki fiyatların Avrupa'nın üstünde olduğunu ifade eden C&A Bölge Pazarlama Müdürü Johannes Tisborn, "Ucuzlukta rakiplerimize göre daha avantajlı konumdayız. Türkiye pazarında liderliği hedefliyoruz" diye konuştu
***
Türkiye, Avrupa'ya göre daha pahalıya giyiniyor
Tisborn: Türkiye'ye daha çok franchise yoluyla geliniyor. Biz Türkiye pazarına girme konusunda geç kalmadık, önde bile sayılırız
30 yıldır Türkiye'den tekstil alımı yapan dünyaca ünlü ucuz mağazalar zinciri C&A, Avrupa'dan sonra yayılmak için en uygun ülke olarak Türkiye'yi seçti. Profilo Alışveriş Merkezi'nin karşısında 3 bin 100 metrekarelik bir alanda 120 bin çeşit ürünle dün ilk mağazasını açan C&A, 3 yıl içinde mağaza sayısını 20'ye çıkarmayı hedefliyor. Kaliteli ve hızlı üretimi nedeniyle Türkiye'yi en önemli tedarikçi ülkelerden biri olarak kabul ettiklerini belirten C&A Bölge Pazarlama Müdürü Johannes Tisborn, Türkiye'deki yerli ve yabancı tüm markalara baktıklarında fiyat seviyesinin Avrupa'nın üstünde olduğunu gördüklerini belirterek, "Ancak biz piyasaya göre fiyat belirlemedik. Gerçekten olmamız gereken fiyatlarla pazara girdik ve rakiplerimize göre ucuzlukta daha avantajlı konumdayız'' diyor. Tisborn ile markanın Türkiye ile ilgili hedeflerini, stratejilerini ve Türk tekstil sektörünü konuştuk.
PAZARI İYİ BİLİYORUZ
Türkiye'den 30 yıl boyunca sadece alım yaptınız. Pazara girişiniz neden bu kadar uzun sürdü? 30 yıldır burada satın alma ofisimiz olduğu için Türkiye çok iyi bildiğimiz bir pazar ve 4 tedarikçi ülkeden biri. Ürünlerimizin yüzde 12'si buradan. Sadece geçen yıl Türkiye'den 200 milyon euroluk toplam 43 milyon parça ürün aldık. Türkiye'deki perakende sektörünün gelişmesine bakarak, 2005 yılı sonlarında pazara girmeye karar verdik. Türkiye C&A'in büyüme trendine girdikten sonra ilk adım attığı çok önemli ülkelerden biri. Yabancı sermaye olarak kendi markası ile giren çok az firma var. Genellikle franchise verilerek pazara giriliyor. O nedenle biz geç kalmadık, önde bile sayılırız. Türkiye, Avrupa'da girdiğimiz 15'inci ülke ve bin 111'inci mağazamız. Buraya uzun vadeli bakıyoruz ve liderliği hedefliyoruz.
Kendinize Türk markalarını mı, yoksa Türkiye'deki yabancı markaları mı rakip olarak görüyorsunuz? Yerli-yabancı ayrımı yapmıyoruz. Çünkü mağazamızdaki tüm markalar ayrı bir rakibe hitap ediyor. Her markamız karşısında başka bir rakip bulabilir. Ancak ciro anlamında rekabet ettiğimiz belli markalar var. Örneğin, LC Waikiki Türkiye'de ciro olarak çok büyük bir perakendeci ve biz de bulunduğumuz ülkelerde genellikle ciroda en büyük ya da büyüklerden olmak isteriz.