Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 06 Şubat 2007  
Yazar Arşivi
Tüketicinin zaferi
'Promosyon dağıtılsın'
'Veterinere güven yok mu?'
'Müzik dersine kim giriyor?'
Acil şikayet hattı

Tüketicinin zaferi
Kredi kartlarından alınan aidatların haksız olduğu mahkemece karar altına alındı Şikayete konu olan banka, müşterisine aidatı iade edecek. Bu karar emsal olacak


Kredi kartlarından alınan 25 YTL'den başlayıp 35 YTL'ye kadar çıkan yıllık aidatların ve hesaplardan kesilen Hesap İşletim Ücreti'nin haksız olduğunu günlerdir yazıyorum. Bu konuda sizden gelen şikayetleri ve yaşadığınız olayları da detaylarıyla aktardım ve itiraz etmeniz gerektiğini ısrarla söyledim. Çünkü örneklere baktığımızda, itiraz edenlerle, kartını bu sebeple kapatacağını söyleyenlerin aidatları bir anda siliniyordu. Yani uygulama keyfi idi.

AYNI KARAR ÇIKTI
Geçtiğimiz hafta sonu bu konuda BDDK Hukuk İşleri Daire Başkanlığı'nın, bir başvuruya verdiği cevabı da bu köşeden okudunuz. BDDK da, alınan aidatların haksız olduğunu ve dava açılması gerektiğini belirtiyordu.
Bugün artık bu konuda noktayı koyacağız. Çünkü Antalya'da bir mahkeme aidatın hukuksuz olduğu ve geri ödenmesi gerektiği konusunda karar aldı. Gülşen Güvenç adlı tüketici kredi kartına, yıllık üyelik aidatı adı altında 30 YTL borç eklendiğini belirterek, paranın kendisine iadesi talebiyle Antalya Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı'na başvurdu. Şikayeti inceleyen Heyet, 'Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez' hükmü uyarınca 'davalının eyleminin gerek bu yasa, gerekse tüketici yasasının ilgili maddesinde ifadesini bulan düzenlemeye aykırı olduğunu' belirtti.
Heyet, tüketicinin talebinin kabulüne, haksız şart mahiyetinde tüketiciden tahsil edilen 30 YTL yıllık kart aidat bedelinin tüketiciye verilmesine oy birliği ile karar verdi.

***

SİZ DE BAŞVURUN

Antalya'da alınan bu karar mağdur olan tüm tüketiciler için bir emsal teşkil ediyor. Hukukçular her bir tüketicinin Hakem Heyetleri'ne başvurabileceğini belirtiyor. Tüketiciyi Koruma Derneği Antalya Şube Başkanı Abdullah Özçulcu, şunları kaydetti: Antalya'da verilen karar uyarınca tüm tüketiciler hakkını arayabilir.
Öncelikle bankalara başvuru yapılmalıdır. Başvurular kabul edilmezse, Tüketici Hakem Heyetleri'ne ve Tüketici Mahkemeleri'ne başvurmak mümkün. Bu konuda derneğimizin de tüm şubelerine tüketicilerimiz başvururlarsa kendilerine yardımcı olunmaktadır"
YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Bu nasıl iş görüşmesi   / 05-02-2007
 BDDK: Kart aidatı haksız   / 04-02-2007
 İstanbul'u sarsan tablo   / 03-02-2007
 Sağlık oyuncak oldu!   / 02-02-2007
 Metrobus işkencesi   / 01-02-2007
 Vatandaşı oyalamayın   / 31-01-2007
 'Senin adın İsmail'   / 30-01-2007
 Bir annenin feryadı   / 29-01-2007
 İndirim kazığı bitiyor   / 28-01-2007
 İşkence tramvayı   / 27-01-2007
Fax : 0212 3543791
GÜNCEL
Mutluluk Mutluluk zayıfladı
26 yaşındaki genç kız Türkiye'de ilk defa gerçekleştirilen kapalı...
Başkan başkanla aldattı
5 milyon YTL'lik ayrılık
Sevgi değil şiddet yuvası
Belgeli beyinler
Polisin Dink vedası
Donduran eylem
SPOR
Rio Rio Karnavalı Kadıköy'de
Şükrü Saracoğlu Stadı'nın ışıklandırmasıyla başlayan ve sezon sonunda...
Hesaplar karıştı
Toparlan artık Alex
Çek kulaklarını
İnönü'ye Truva Atı
Kim demiş Tugay'ı son kez...
Ne değişti Adnan Polat
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Sisli 6°C 1°C 
ANKARA Parçalı Bulutlu 1°C -7°C 
İZMİR Parçalı Bulutlu 9°C -1°C 
ANTALYA Parçalı Bulutlu 12°C 4°C 
ADANA Sağanak Yağmurlu 14°C 5°C 
EKONOMİ
IMKB E: 42.700,510 D:% -0,96
DOLAR S: 1,405 D:% 0,14
EURO S: 1,817 D:% -0,27
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu