İşkence tramvayı Gaziosmanpaşa'da 6 yıldır bitirilmeyen tramvay inşaatında şok gelişme... Döşenen raylar yine sökülüyor, yerine kavşak yapılıyor
Gaziosmanpaşalı vatandaşların yaşadıkları pişmiş tavuğun başına bile gelmedi. Her şey 2001'de Büyükşehir Belediyesi'nin Vezneciler ile Sultançiftliği arasında raylı sistem kurmak istemesiyle başladı. İlk kazma, Vezneciler Kız Yurdu'nun önüne vuruldu. Çalışmalar sürerken Koruma Kurulu inşaatı yasakladı. Harcanan para, emek bir anda boşa gitti. Belediye baktı olacak gibi değil, Vezneciler'den vazgeçip Edirnekapı'ya yöneldi.
HALKINPARASIÇÖPTE Hattın adı Edirnekapı-Sultançiftliği olarak değiştirilip çalışmalar başlatıldı. Yaklaşık 20 kilometrelik yolun ortası kazıldı. 4 şeritlik yol, gidişligelişli 1'er şeride düştü. İnsanlar yıllarca trafik eziyeti çekti. Kazılan bölüme raylar getirildi, bırakıldı. Yağmurda, karda bu raylar çürüdü, milletin trilyonları çöpe gitti. Kredi sorunları çıkınca, inşaat 2 yıl bekletildi. Ardından çürüyen raylar atıldı ve yeni raylar getirilip döşendi. Bazı bölgelere tramvay durakları yapıldı. O tarihlerde konuyu gündeme getirmiş ve hazırladığım dosyayı dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna'ya vermiştim. Gürtuna da sorunu çözüp inşaatı bitireceklerini söylemişti. Araya seçim girdi ve yönetim değişti. Ama Gaziosmanpaşa'nın çektiği çile değişmedi. Gürtuna'nın verdiği söz havada kaldı. Yol boyunca esnaf kepenk kapattı, iflaslar yaşandı. 2007 yılı ile birlikte işin biteceğini sanan vatandaşlar, durakların ve rayların yeniden söküldüğünü görünce yeni bir şok yaşadı. Çünkü belediye, raylı sistemi bozup kavşak yapmaya karar vermişti.
CEVAPBEKLİYORUZ Şimdi vatandaşlar ve biz neler planlandığını merak ediyoruz: * Edirnekapı-Sultançiftliği tramvay hattı ne olacak? * Bugüne kadar bu bölgede kaç ton ray çürümeye terk edildi, bunların maddi değeri nedir? * Şimdiye kadar bu tramvay hattı için ne kadar para harcandı? * Yeni kavşaklar yapıldığına göre raylı sistemden vaz mı geçildi?