THY'nin 'arıza'sı nerede Türk Hava Yolları, dünyanın sayılı şirketleri arasında. Fakat nedense skandallarla gündeme geliyor. Yapılan yanlışlıkların asıl sebeplerini, içeriden bir isim anlatıyor
Son dönemde Türk Hava Yolları, başarılarından çok skandallarla adından söz ettiriyor. Türkiye'nin gözbebeği olan bu şirket, başarılarına rağmen hem içeride h em dışarıda imaj kaybediyor. Yaptığı atılımlar yerine skandallar konuşuluyor. Peki bütün bunların sebebi ne? Bu soruyu, yıllarca THY'de teknisyenlik ve çok konuşulan THY Teknik A.Ş.'de yöneticilik yapmış, daha son ra da Uçak Teknisyenleri Derneği Başkanlığı'nı yürütmüş olan Sefaİnan'a yönelttik. Hiç yorum yapmadan, Sefa Bey'in anlattıklarını aktarıyorum:
'SORUNBAŞKA' "THY Teknik A.Ş.'de yaşanan en büyük sorunun, eski deneyimli kadroların zorunlu emekli edilmelerinden kaynaklandığını düşünüyorum. Emekli edilen tüm teknik personelin yüzde 90'ına yakını, şu anda özel havayolu şirketlerinde yüksek ücretlerle çalışıyor. Madem kötülerdi neden kapışıldılar? Havacılık deneyim, tecrübe ve bilginin en yüksek boyutta olması gereken bir sektördür. Oysa 45'li yaşlarındaki tecrübeli kadrolar işten çıkartılıp, yerlerine tecrübesiz, işle ilgisi olmayan, daha önce belediye şirketlerinde çalışan isimler alınmıştır. THY Teknik A.Ş.'de yaşanan birçok arıza, öncelikle sıklıkla değiştirilen yöneticilerin sistem anlayışlarının farklı olmasından kaynaklanmaktadır. Deneyimli kadronun kaybedilmesi ve yerine gelenlerin adaptasyon süreci, alttan yetişerek üste çıkan yönetici yapısını silmiştir. Örneğin, THY'nin kalbi ve tüm uçak arızalarından sorumlu olan UçakBakımBaşkanlığı'nın idarecisi değiştirildi. Yerine tecrübesiz bir isim atandı, başarısız olunca o da Eğitim Başkanı yapıldı. Şu anda bu önemli bölüm vekaletle yönetiliyor.
'1ELEMANLIMÜDÜR' Apronda deve kesilmesiyle gündeme gelen ve görevden alınan ŞükrüCan, Uçak Bakım Başkanı değildi. Görevi vekaleten yürütüyordu. Can'ınasılgöreviİngiltereTeknikMüdürlüğü'dür.(Buaradaİngiltere'debirtaneteknikelemanınolduğunubelirtmekisterim,yani1teknisyene1müdür) Uçak Bakım Başkanlığı'na bağlı birimlerde son 3 yılda 20'ye yakın müdür değiştirilmiştir. Bu kadar değişim ve vekaleten yönetilmeye rağmen ayakta kalan THY Teknik A.Ş, başarılı sayıl ma lıdır(!)"