Şehir içinde paralı otoyol olur mu?
İstanbul'un trafik sorununa en acil ve en öncelikli çözüm, artık şehir içinde kalan gişelerin şehrin dışına taşınmasıdır. Bunu akıl edebilmek için mühendis veya şehir bilimci olmaya gerer yok. Yola ihtiyacı olan bir kentin, var olan yollarını ücretli hale getirip kullanımını kısıtlamak hangi kafanın düşüncesi olabilirki? Nitekim bunu bilen İstanbul yöneticilerinin yapılan toplantılarda ilk önerisi gişelerin şehir dışına alınması olmuş. Çamlıca gişelerinin Gebze' ye, Mahmutbey gişelerinin ise Silivri'ye alınması önerilmiş. Bu öneriye karşı çıkan kim peki? BayındırlıkBakanıFarukÖzak . Neden karşı beyefendi? Eğer gişeler taşınırsa yılda 150milyonYTL kaybı olacakmış Karayolları'nın. Yani vatandaşın çile çekmesi, yollarda perişan olması mühim değil. Mühim olan Karayolları'nın geliri azalmasın. BakanBey'in unuttuğu teknik detay, Karayolları da dahil olmak üzere var olan tüm devlet kurumlarının asıl amacının vatandaşa hizmet etmek olduğu. Bana ne Karayolları'nın geliri azalacaksa. Zaten bir başka yerden alacağınız vergiyle o açığı kapatacaksınız. Hatta arttır biraz otoyol ücretlerini o şekilde kapa 150milyonYTL açığı. Bunu akıl edemeyecekse, niye o görevde bu adamlar; anlamak mümkün değil. Karayolları gelirini azaltmamanın peşinde koşacağına mesela Bahçeşehir' e yeni bir çıkış yapsın. Oradaki gişeleri kaldırsın. "Gelirimizazalır" ne demek yahu? Zaten benim verdiğim paralarla yapmadınız mı o yolları siz? Oradan kazanacağınız para için bana eziyet çektirmeye ne hakkınız var?