Başlığa yazdığım 2 kelime beni çok etkiledi. Ne demek 'imkansız periler?' Özellikle 'imkansız' kelimesindeki kinaye sanatı kendini hissettiriyor. Kinaye... Birden çok anlamı düşündürtmek amacıyla kullanılan bir sanat. 'İmkan-sız' diyor bu başlık... Okuyamayan kız çocuklarını hatırlatıyor. Düşündürücü bu kelimeyi kullanan kampanyanın sahibi ise, Real ve Metro hipermarketlerini bünyesinde barındıran dünyanın en önemli uluslararası perakendecilik şirketlerinden Metro Group. Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ve Milliyet Gazetesi ile birlikte 2 yıldır yürütülen 'Metro Group'un Çağdaş Kızları Projesi' bir adım daha attı. Proje belgesel bir film haline getirildi. Kenan Işık'ın sesiyle hazırlanan belgeseli izlerken etkilenmemek mümkün değildi. Ayrıca okutulan kız çocuklarının hikayeleri, kitap satırlarına taşınarak ölümsüzleştirildi. Kitabı kim yazdı peki? Grubun Türkiye ofisi çalışanları, eğitimini üstlendikleri kızların bir kısmının hayat öykülerini amatör bir ruhla kaleme aldılar. 'İmkânsız Periler' adlı kitap bu şekilde oluştu. Albüm kitapta renkli fotoğraflar da yer alıyor. Okula gitme olanağına kavuşmuş çocukların 'imkânsız' yaşam öyküleri gözlerinizi yaşartacak. Şimdi dikkatinizi daha fazla vermenizi rica ediyorum. İlginç hayat öyküleriyle dolu kitabın fiyatı 10 YTL. Bunun 5 YTL'si bu kampanyaya gidiyor. Satılan her 4 kitap, bir kızın eğitim masraflarını karşılıyor. Yani, siz de bu kampanyaya kitap satın alarak destek olabilirsiniz. 4 kitap alan, bir kız çocuğunun 1 aylık eğitim masrafını karşılamış oluyor. Şu sıkıntılı kriz günlerinde, maddiyatla ilgili meselelerden bunaldığımız bu ortamda, belki de bu kitap anlamlı bir yılbaşı hediyesi olabilir. Okuyan kız çocukları için hep birlikte elele...