Firmalar ve sanat camiası her fırsatta kriz haberleriyle gündeme gelirken; reklam sektörünün uzman isimleri farklı görüşler taşıyor. İletişim Danışmanları Derneği Başkanı Necla Zarakol, reklamları fırsatçılık olarak görürken; Beze Group Kurucu Başkanı Bengü Bilik, krizin reklam unsuru olarak kullanılmasının doğru bir reklam stratejisi olduğunu söyledi.
'ÇÖZÜM ODAKLI ÇALIŞMA' Krizi reklam yapmak için kullanmanın yanlış olduğunu vurgulayan Necla Zarakol, "Kriz kavramının içi boşaltılıyor. Krizin Türkiye'ye neler getireceği bilinmiyor. 'Krize rağmen iyiyiz' demek doğru değil. Bu kendini kandırmak olur. Bu krizi fırsata dönüştürmek değil, fırsatçılıktır. İletişimden vaçgeçmemeli ama içi boş iletişimden kaçınılmalı" dedi. Bengü Bilik ise, krize karşı antitez oluşturmanın doğru bir yöntem olduğunu söyleyerek, "Bugüne kadar çok krizler gördük. Krizler doğru stratejilerle aşılır. Karşınızda bir sorun varsa buna karşı strateji geliştirmek çözüm üretmektir. Sorun değil, çözüm odaklı çalışmak doğru" diye konuştu.