Reklamını yapmak isteyen, krize sarılıyor. 'Kriz'li reklam kampanyaları inşaattan kozmetik sektörüne kadar hemen her alanda kullanılmaya başladı. Uzmanlar ise farklı görüşlere sahip.
Dünya piyasalarını sarsan ekonomik kriz, reklam ve ilanların da sloganı haline geldi. Türkiye'de birçok firma ürünlerini tanıtırken 'kriz' kelimesini ön plana çıkarmaya başladı. İnşaattan gıdaya hemen her sektörde ilanlar 'kriz' kelimesiyle başlar hale geldi. Özellikle inşaat firmaları, yeni reklam politikalarını, 'krize rağmen satıyoruz', 'krizi fırsata dönüştürüyoruz' gibi sloganlar üzerine kuruyor. İlanlarında krizin getireceği etkilerden tüketicileri koruduklarını anlatan firmalar, bu şekilde pazar paylarını artırmayı amaçlıyor. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ertelemesini önlemeye çalışan firmalar, indirim ilanlarıyla da alışverişi canlı tutmaya çalışıyor. Firmaların yanı sıra değişik meslek gruplarından da 'kriz' kelimesiyle kendini tanıtanların olması dikkat çekiyor. Mankenler, komedyenler, ressamlar ve son olarak beslenme uzmanları da kriz üzerinden reklam yapanlara katıldı.
GÜNDEMDE KALINIYOR Kozmetik markaları 'krizde en büyük fırsat', diyetisyenler 'krizde doğru beslenme' gibi reklam sloganları kullanırken; birçok ünlü isim de kriz üzerine yaptığı açıklamalarla gündemde kalıyor. Dünyada ve Türkiye'de ressamların servet ödenerek satın alınan tabloları da 'krize rağmen' haberleriyle duyuruluyor.