THY bir süredir, Ankara çıkışlı iç hat seferlerinde Anadolu Jet ismiyle hizmet veriyor. Anadolu Jet, THY markasının güvencesi altında yolcuya sunulan ilave servislerin yalınlaştırılmasıyla elde edilen maliyet avantajının bilet ücretlerine yansıtılarak daha geniş halk kitlesinin hava ulaşım hizmetinden yararlanabilmesi amacıyla geliştirilen yeni bir iş modeliyle çalışıyor. Bu uçakların biletleri diğerlerine göre daha ucuz olurken, verilen hizmet de o nispette azalıyor. Ama vatandaş böylece uçağa binme keyfini yaşıyor.
İŞADAMLARI KIZGIN Fakat uçaklarda sunulan hiz metin azaltılması, özellikle iş dünyasının bu seferlere tepkisini artırıyor. Ticaret odaları, gerek rekabet gerekse hizmet kali tesizliğini gerekçe göstererek şikayetlerini bir bir açıklıyor.
İşadamları uçaklarda birinci sınıf mevkiinin yani "business class"ın olmaması, yine CIP salonunun kullanılamamasına ve uçuşlardan mil kazanılmama sına tepki gösteriyor. CIP için 20 YTL ek ücret isteniyor.
Bu arada, Antalya uçuşlarının da bu uçakla olmasının, özellikle iç hatları kullanan turistler açısından da kötü bir imaj oluşturduğu öne sürülüyor. Antalyalı turizmciler mutlaka alternatiflerin de ortaya konulmasını istiyor.
HERKES BİNSİN Vatandaş açısından bakınca bu uçakların biletleri daha ucuz. Bu yüzden hiç uçağa binemeyen kesim için de hava yolu imkanı açılmış oluyor. Vatandaş, gideceği yere daha hızlı ve rahat ulaşıyor. Üstelik ilk 29 koltuk 29 YTL gibi bir ücretle satılıyor. Diğer koltuklarda ise ücret vergiler dahil 59 YTL. Bugüne kadarki rakamlara baktığımızda, ilk 1 ayda Ankara merkezli yolcu sayısında yüzde 65 artış sağlanmış. Bu da ilginin büyüklüğünü gösteriyor.
THY özel havayolu şirketleriyle böylece bir rekabet içine girerken, bundan vatandaş faydalanıyor. Sanırım buradaki hizmet ve ikramların kalitesi biraz daha artarsa ve özellikle mil konusu çözülürse, vatandaş için da ha da avantajlı bir hale gelecek.