Hayat hakkı (1)
Bütün peygamberlere gelen ilahi vahyin ve İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin öne çıkarttığı hakların başında, hayat hakkı gelmektedir. Kur'an, hayat hakkını insandan hayvana oradan yeşile kadar uzatmaktadır. "Hayat hakkı" deyince sadece insanı değil, hayvan ve yeşili de kasteder ve bu kavramın kapsamına alır. Kur'an'ın Maide Suresi'nin 32. ayetinde yer alan hayat hakkı, aynı zamanda İsrail peygamberlerine gelen vahyin toplandığı Tevrat'ta da yer almakta idi. Bu ayetin bir parçası şöyledir: "Haksız yere bir cana kıyarsa, bütün insanları öldürmüş gibi olur. Her kim bir can kurtarırsa, bütün insanları kurtarmış gibi olur."
Birkişiyekıyaninsanlığakıyar Ayetin bu kısmında Yüce Allah bir kişiyi bütün insanlığın değerinde görmekte, bir kişiye kıyanın insanlığa kıydığına dikkat çekmektedir. Peki insan insanı hangi şartlarda öldürebilir? Yukarıda verdiğimiz ayetin diğer bir kısmı da bu soruyu cevaplandırmaktadır. Haksız yere bir cana kıyan veya yeryüzünde bozgunculuk çıkartanlar için ölüm hükmü verilebilir. Bu hüküm de hem Tevrat hem de Kur'anı Kerim'de yer almaktadır.
Aslındanefistanrısınakurban... Günümüzde insanın hayat hakkı çeşitli şekillerde elinden alınmaktadır. 1- Anneler, Yüce Allah'ın karınlarında yarattığı çocuğu aldırarak onun hayatına son vermektedir. Bu çocuk ister evlilik dışından isterse evlilik içinden yaratılmış olsun, onun hayatına son vermek çok büyük bir günahtır. (İsra, 31) Gebe kalmamanın yolları vardır, ama gebe kalınca çocuğu aldırmak bir cana kıymaktır ve o büyük günahı işlemektir. Bu günahı işleyene doktorlar da katılmaktadır. Furkan Suresi'nin 43. ve Casiye Suresi'nin 23. ayetlerinde, nefsini tanrı haline getiren insanlardan bahsedilmektedir. İşte bu nefis tanrısı kurban ister ve bu kurbanın insan yavrusu veya yetişkin insan olmasını şart koşar. Karnındaki çocuğunu aldıran veya onu doğurup bir yere bırakan ya da onu bilmem kaçıncı kattan atıp öldürenler, aslında nefis tanrılarına kurban kesiyorlar. (Devamedecek)