Zekat hakkında bilgi "Devamlı'Zekatıitaediniz'diyordaniçin'Zekatlarıitaediniz'demiyor?Halbukimaddivergiolansadakakelimesininçoğuluolansadakatkelimesikullanılıyor.Eğer'Zekatarınmadır'diyorsanız,'Onunniçinçoğulukullanılmıyor'diyorsanız,niçinikamesalattansonrayeralıyor?Nedenberaberkullanılıyor?Niçin'Salattansonraoruçtutun'demiyor?Oruçbedenibiribadetolaraknamazdaöyleolduğunagöre,niçin'Namazdansonraoruçtutunuz'emriyeralmıyor?" Bu soruda, ifade bakımından sorunlar var. Kullanılan kelimeler anlaşılır cinsten değil. Soruyu parçalayarak cevaplayacağım. Kur'an'da devamlı olarak zekat vermekten bahsedilirken, neden zekat kelimesi çoğul olarak geçmiyor? Yüce Allah bu kelimeyi çeşitli manalarda kullanmakta, maddi gücü olan herkese teker teker emrini verdiği için tekil kalıbında kullanmaktadır. Arındırmak, gelişmek, çoğalmak, büyümek manalarıyla zekat, pek çok işlevi alanında barındırmaktadır. Zekat ferdi yani kişisel bir ibadettir. Kişiden toplumun fakirlerine kişisel olarak uzanan bir yapıya sahiptir.
Kimlereverileceğisayılmıştır Sadakanın çoğul olmasının sebebi de hem zekatı hem de diğer yardım şekillerini içine alıp ifade ettiğindendir. Mesela Bakara Suresi'nin 271. ayetinde geçen "sadakalar" malını hesaplamadan her an için ferde ve kamu yararına yapılan yardımları ifade etmektedir. Sadaka fakire verileceği gibi; kamu yararına herhangi bir faaliyete yardımda da bulunulabilir. Onun için ayette fakire verilenin gizli, kamu yararına yapılan yardımın da aşikar yapılabileceğini ifade eden kelimeler yer almaktadır. Ama Tevbe Suresi'nin 60. ayetindeki sadaka ise zekatı ifade etmekte ve kimlere verileceği sayılmaktadır.
Toplumsalbiribadettir "Zekat" ibadetinin namaz ile beraber kullanıldığı yerler olduğu gibi, ayrı kullanıldığı yerler de vardır. Beraber kullanılmasının sebebi şu olabilir: Namaz kişinin Allah'a tapınması, doğrudan O'na kulluk etmesidir. Zekat ise kişinin toplumsal ibadetidir, yani toplumsal görevini Allah adına yapmasıdır. Kişiden topluma, oradan Allah'a giden bir yol izler. Böylece ayetlerde kişisel olan ve mali olmayandan toplumsal olana bir gidiş vardır.