Antakya'daki araçlar
Adana'dan sonra daha da güneye inerek methini çok duyduğum Hatay iline bağlı Antakya'ya geçtim. Antakya'dakiyollarda da dikkatimi çeken nokta, yol kenarlarında parkyeriarayanbirçokaracın bulunmasıydı. Antakyazengin bir şehir. Halkının otomobilleri çok. Bu yaklaşımım meğer ne doğruymuş. Türkiye'deenfazlataşıt sayısı tabii ki nüfusu itibariyla İstanbul'da. Ancak kişibaşınadüşenotomobilsayısındaAntakya' da yüksek sıralarda. Evet, motorlutaşıt sayısında İstanbul başı çekerken, nüfusagöreotomobil yoğunluğunda Ankarabirinci sırada bulunuyor. Ankara'daher100kişiye18otomobil düşüyor. İstanbul,100kişiye14otomobille ikinci sırada; bu illeri 13otomobilleMuğla izliyor. Bugün Hatay, Türkiye'nin nüfusagöreotomobil mevcutiyeti enyüksek olan illerinden biri. Hatay'ınmerkezilçesi konumunda olan Antakya'da da durum aynı. Otomobil sayısına nazaran altyapıyetersiz olunca tabi ki trafikveparkkarmaşası oluşuyor. Yollar çok dar; katlıotoparkyok. Antakya'nınyollarına laf atıyorum sanmayın; eskiyapılar yönünden son derece zengin bir yerleşim yöresi. Bütün dinlerivekültürleri birleştiren bir mozaik. Bu nedenle mevcut yollarıngenişletilmesi ve yeni yolların açılması çok zor gibi duruyor.