Entropi yasası
Demiştik ya "Gazetecilerdendostolmaz" diye... Hem doğrudur hem yanlış. Doğrudur, çünkü gazeteci milleti haber uğruna, anasını boyayıp babasına satar. Eskiden böyleydi, şimdilerde ise paraveşöhretuğruna demek daha uygun düşer. Yanlıştır, çünkü gazeteciler de insandır, hepsini aynı kalıba, sınıfa sokmak gerçeklerle bağdaşmaz. Kiminden dost olur, kiminden olmaz.
***
Öne çıkmış gazetecilerin güçodakları ve istihbaratnoktaları tarafından birebir marke ediliyor olması da, bu dostluk analizini zorlaştırmaktadır. Dost görünenin bile, hangi amaçla, ne zaman kazık atacağını, dost göründüklerini nasıl satacağını, nasıl maniplasyona ve dezenformasyona başvuracağını kestiremezsiniz.
***
Aksi halde bir masa etrafında oturmuş, uzun uzun hem de keyifli bir biçimde sohbet eden 6 kişinin, söylenen bir sözü, bir haberi, hem de ülke için çok önemli bir haberi nasıl yanlış anlayabileceğini, açıklamanız gerekir. Başbakan Erdoğan, Portekiz uçağında, hepsini yakından tanıdığımız, dinledikleri lafı pekala anlayabilecek yetenekte 5 gazeteciye açıklama yaptı. Ertesi gün, Teröristidağdanindirmekiçinyasadüzenlenebilir, diye çıktı haber ve yorumlar. Ertesi gün Başbakan, Benyasaçıkartılacakdemedim, diye tekzip etti. Bir hafta önce de, AbdullahGül'ün uçağından, eşikaraçarşaflıprofesör, haberi çıkartılmıştı, ertesi gün tekzip edildi. Zavallı profesör bekar çıktı.
***
Bu kadar gazeteci, söylenen sözü bilmem neresinden anlayacak olmadığına göre, ortada apaçıkmaniplasyonvar demektir. Ya gazeteciyi kullanmak isteyenlerin maniplasyonu ya da dost görünen gazetecinin eksen kaydırması, kamuoyunda zora düşürme maksadı veya oyunu vardır. Bütünbunlar,medyanıngüçveiktidarkavgasınınarenasıhalinegetirilmesinindoğalsonuçlarıdır. Fakat, henüz bunlar güzel günlerimiz. Sıcakparanın yarattığı yalancıbahar kışa döndüğü zaman göreceğiz, aslında kimler ne işlerle uğraşmaktaymış! Yakından izlediğiniz gibi, şimdilerde hâlâ, medyada büyükparalarabüyüktransferler devam etmekte... Sanatçı adı verilen şık şıkıdım hanım ve beyefendilerin, yarışma programlarında veya ona benzer televizyon şovlarında, izleyiciyi büyülemek, güya sohbet adı altında uyutmak ve afyonlamak şeklinde tezahür eden etkinliklerine... Görsel medya yönetimleri haftada40-50bin,aydayüzbinlerikatlayanparalar verebilmektedir.
***
Bunun karşılığı, Türkiye'nin reklampastasını cebe indirmektir elbette. Fakat sonuç olarak tekmil Türkiye'de bizzat medya eliyle, bir yalancıbahar, bir sanalmutlulukatmosferi yaratılmaktadır. Bu suretle, iktidarların ve büyük sermayenin şöhretveparaesiri haline getirilmiş olan büyük medya eliyle, Türkiye bir yandan aptallaştırılırken, bir yandan da her iki taraftan da bal tutan parmağını yalamaktadır. Fakat, doğanın entropiyasasına göre, bu zorlamayı taşıyacak nemaddigüç ne de moralgüç kalmıştır. Ekonomikvepolitikkaosu çözebilmek için dahafazlakaos gerekmektedir. Daha fazla kaos, ister istemez daha fazla itiş kakış, tartışma ve potansiyel enerji doğuracaktır.
***
İşte o patansiyel enerji de, doğru bir strateji paralelinde Türkiye'nin yeni milenyuma tarihine ve akıl yeteneklerine uygun bir yeni pozisyon kazandıracaktır. Artan kaostan, yeni düzen doğacaktır.