İsme göre ürün BU aralar evdetadilat var; aklınıza gelebilecek her türlü borudeğişimi, ısıyalıtımı, seramikyenilenmesi mevcut... Banyo ve mutfağın baştan yaratılması da var. Tüm bu uğraş içinde tüm markalarınürünleriyle haşır neşir oluyorum. Teknoloji artık o kadar ilerledi ki, neredeyse bütün markalaraynıteknolojikaltyapıyı sağlayabiliyor. Mesela beyazeşyada yerli Arçelik'ten başlayın, Bosch,Siemens,Miele ... Ürün özellikleri genelde aynı. Fiyataralıkları bile hemen hemen aynı diyebilirim. Servisağı da kararınızda etkili olabilir. Gerisi tasarım ve markayla kurduğunuz duygusalbağ . Ben balık burcuyum; hislerimden çok etkilenirim. Bir ürünseçerkenkalitesine,fiyatına ve bendeki duygusaletkisine bakarım. Mesela, banyo için gömmerezervuar alacaktım; modeli tam beğenmiştim ki markasını görünce gülmem tuttu. ' Geberit'. Şimdi ben nasıl üzerinde ' geber-it' yazan bir şeyi banyoma koyayım. Misafirlerim ne der? Öte yandan, küçükevaletleri bakarken de ' Fakir' markasını gördüm. Gayet kaliteli bir marka, ama gelin görün ki, anlamı yine olumsuz şeyler çağrıştırıyor bende. ' Secret=Sır' felsefesinden yola çıkacak olursak, gördüğün,söylediğin,hayalettiğinşeygerçekleşir. Mutfağımda sürekli ' fakir' yazan bir alet görmek de istemem. İnsanın mutfağında yemeğieksik olmasın, manevihuzuru ve gönlüzengin olsun. Ama ' fakir' olmasın. Modeli beğensem de bir türlü alamıyorum işte. Tabii Alman taa 1933 yılında yapmış, Türkiyede21yılönceithal etmiş bu ürünü. Almanlar nereden bilsinler markalarının Türkçe'de kulağa hoş gelmeyeceğini. Valla alanlar var, memnunlar da. Ama hatırlıyorum, üniversitedepazarlamadersinde hocamız demişti. Uluslararasımarkalar satış yapacakları ülkenindilinde de ismini araştırmalı, olumsuzbirmanası olmasın diye. Koca markalar bunu hâlâ yapmıyorsa, ya ben az biliyorum, ya onlar...