Kuraklık nedeniyle buğdayda spekülatörlerin devreye girdiğini belirten Nuh'un Ankara Pazarlama Koordinatörü Nihat Uysallı, son 45 günde hammadde fiyatlarının yüzde 25 arttığına dikkat çekti.
Türkiye'nin artık kendi kendine yeten 7 ülkeden biri olmadığını ifade eden Nuh'un Ankara Makarnası Pazarlama Koordinatörü Nihat Uysallı, kuraklığın özellikle buğdayda spekülatörlerin devreye girmesine neden olduğunu belirterek, "Son 45 günde hammadde fiyatları yüzde 25 arttı. Bu durum gıda fiyatları üzerinde baskı yaratıyor" dedi. Türkiye'de 'makarna' denilince akla gelen ilk markalardan biri olan, sektörde Koç ve Sabancı gibi devlerle rekabet eden Nuh'un Ankara Makarnası, yeni satın almalarla pazar liderliğini güçlendirecek. Grubun önümüzdeki dönemdeki planlarını ve kuraklığın sektöre etkilerini Uysallı ile konuştuk... KÖR ATIŞ YAPILIYOR Türkiye'de makarna sektörünün büyüklüğü nedir? Geçen yıl ihracat dahil 580 bin ton makarna satıldı. Yaklaşık 320-330 milyon dolarlık bir pazar. Sektörde tüketim ve ihracat arzu edilen düzeyde olmasa da artıyor. Makarna pazarının bu yıl yaklaşık yüzde 10 büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Türkiye'de kişi başına makarna tüketimi 6.5 kilo. İtalya'da bu rakam 28, Yunanistan'da 11 kilo. Sektörde yüzde 35 paya sahibiz. Yıllık büyümemiz yüzde 7- civarında. Ancak bu yıl kuraklık, herkesin planlarını yeniden gözden geçirmesine neden oldu. Çok büyük bir belirsizlik var. Herkes kör atış yapıyor. Fiyatlar etkilenir mi? Türkiye'nin gıdada kendi kendine yeten 7 ülkeden biri olduğu koskoca yalan. Tarım ürünlerinin çok tüketildiği bir ülkede hammadde fiyatları önemli. Kuraklık gıda fiyatları üzerinde baskı yaratmaya başladı. Bu bir süre idare edilebilir ancak sonrası belirsiz. Önümüzdeki yıl bugünkünden daha zor olacak gibi görünüyor. Çok ciddi mali yüklerle karşı karşıya kalınabilir. Bu dönemde buğday fiyatlarında spekülatörler devreye girdi. Son 45 günde hammadde fiyatları yüzde 25 arttı. Artışın devam etmesini bekliyoruz. Bunu fiyatlara yansıtmamaya çalışıyoruz ama ne kadar dayanabiliriz bilmiyorum.
İsminiz yerel olsa da dünyaya yayıldınız. Bu başarı nasıl sağlandı? Ankara'dan çıkan ve tüm dünyaya yayılan bir markayız. 1950'lerde yıllık 5.5 tonluk üretimden, yıllık 164 bin ton üretim kapasitesine ulaştık. Koç'un Pastavilla, Sabancı'nın Piyale ve İtalyan Barilla markası gibi devlerle mücadele ediyoruz.
TESİS SATIN ALABİLİRİZ Büyüme için yeni satın alma planları var mı? Türkiye'de pazar liderliğini koruyoruz. Büyümeye devam edeceğiz ve yan sektörlere kaymayacağız. 2002'de Ankara Çankırı mevkiinde bulunan Elif Makarna'yı satın almıştık. Her türlü satın alma opsiyonumuz devam ediyor. Görüştüğümüz firmalar var.