'2002'ye göre 3 misli satıyoruz' '2002'ye göre 3 misli satıyoruz'
Karaca, 'Kriz döneminden sonra sürümden kazanma sürecine girdik. Bazı ürünlerde fiyatlar çok düştü ya da hiç zam yapmadık' dedi.
2006'da yaklaşık 40 milyar euroluk ciroya ulaşan Unilever'in Türkiye'deki hedefleri oldukça iddialı. Bu yılın ilk 5 ayında yüzde 19'luk büyüme yakalayan Unilever Türkiye, 1 milyar euro ciroya ulaşarak, Unilever'in yer aldığı 151 ülke içinde en başarılı 10 ülke içine girmeye gözünü dikmiş durumda. Kurlarda büyük bir değişme olmazsa bu hedefin yakalanacağına inandığını belirten İzzet Karaca, krizden sonra fiyatları düşürerek sürümden kazanmaya başladıklarını söylüyor.
* 2006 sonuçları beklentilerinizin üstünde gerçekleşti ve sorumlu olduğunuz ülke sayısı da arttı. İran'daki hedefleriniz neler? Türkiye çok hızlı büyüyen bir pazar. Burada iyi iş yaparsanız, çok hızlı bir tüketici tepkisi alırsınız. Türkiye üst yönetime çok kaynak vermiş bir ülke. Buradan 2 tane dünya başkanı çıktı. Biz 9 ülkeden sorumluyduk. Son olarak İran da bünyemize katıldı. Önce ülkeyi bir analiz etmemiz lazım. Milli gelir sosyal olarak iyi dağılmış. Türkiye ile benzer bir pazar var. Potansiyel olarak önümüzdeki 20-30 yılda orada Türkiye kadar bir şeyler yaratmamız bekleniyor. Tabii bunun için barışın devam etmesi önemli.
* Bu başarıyı nasıl sağladınız? 2001 krizi Türkiye'de tüketici eğilimleri açısından bir dönüm noktası oldu. Merdivenaltı ve ucuz ürünlere kayma oldu ama bunları kullanan tüketicilerimiz memnun kalmadı. Alıştığı markalı malların önemini anladı. Biz de krizde maliyetleri aşağı çektik. Fiyatlarımızı düşürdük. Burada kurlar ve istikrar önemli tabi. Çünkü ithal girdiler çok fazla. Bize olumlu bir altyapı hazırladı. 2002'de stratejimizi değiştirdik. Sürümden kazanma sürecine girdik. Bazı fiyatlarımız radikal bir şekilde düştü ya da hiç zam yapmadık. Ama şu anki tonajlarımıza baktığımızda 2002'ye göre 3 misli satıyoruz. KDV indirimini de yansıttık. Bir tek dondurmada 3 yıl sonra zam yaptık çünkü ana girdi fiyatlarında büyük artışlar oldu.