1995'te RP kurduğu 'Seçim Merkezi'yle seçmenleriyle doğrudan temas kurdu. Bu girişim, yüzde 21 oy alarak meclisteki yerini aldı.
27 Mart 1994 yerel seçimleri ekonomide giderek acil hale gelen bazı önlemlerin zamanında alınmasını engeller. Seçimlerden hemen sonra 5 Nisan 1994'te DYP-SHP koalisyonu ekonomiyi çökme noktasına getiren krizden kurtarmak için 5 Nisan Kararlarını açıklar. Türk Lirası, Amerikan Doları karşısında %38,8 devalüe edilir. Türkiye, ANAP iktidarının ilk yıllarından itibaren IMF'ye ihtiyaç duymayan bir ekonomik yapıdayken 1994 yılında IMF ile yeni bir stand by anlaşmasına gider. 1994 yılının sonbaharında enflasyon Cumhuriyet tarihindeki rekorunu kırarak %150'lere ulaşır. Ekonomi rekor düzeyde (%6.1) küçülür. 3 bin dolara yaklaşan kişi başı gayri safi milli hasıla 2 bin dolar düzeyine geriler. Türkiye'deki vatandaşlar sahip olduğu varlığın üçte birini bu krizle kaybeder.
SAĞ VE SOL ERİYOR 90'lı yılların ilk yarısı Türk siyasal yaşamında İslami motifler işleyen Refah'ın siyasal tabloda yükselişinin, merkez sağ ve merkez sol partilerin seçmen kitlelerinde ise erimenin yaşandığı dönemdir. Merkez partilerinin erimesinin asıl nedeni, sosyo ekonomik eşitsizliklerle birlikte temsil ettikleri seçmen tabakalarının ekonomik, kültürel ya da sosyal taleplerine yanıt veremeyişleridir.
CHP 'DÜNYADA YENİ SOL' DEDI 1995 seçimlerinde CHP'nin kampanyasını ADAM Tanıtım üstlenir. Karayalçın ile Baykal SHP ile CHP'yi birleştirirler. Başbakan Çiller'in, koalisyon ortağı partinin yeni lideri Deniz Baykal'ın bazı isteklerini reddetmesi üzerine, DYP / CHP hükümeti dağılır. DYP liderinin kurduğu azınlık hükümetinin güvenoyu alamaması üzerine, Çiller ve Baykal ülkeyi seçimlere götürecek geçici bir hükümet üzerinde anlaşırlar. CHP 27 Aralık 1995 seçimlerinde kampanyasının temel stratejisini İngiliz İşçi Partisi'nden etkilenerek saptar: 'Dünyada Yeni Sol, Türkiye'de Yeni CHP.' Kampanyanda ikinci vaat "Türkiye'yi yeniden kurmak yine CHP'nin işidir. Yeni CHP'nin işidir" biçimindedir. "Politika yapın, politika yapmayın" başlıklı iki ilanla CHP seçmenlere ve politikacılara çağrıda bulunur. CHP kampanyasında Türkiye'nin çok yakın tarihinden alınmış olumsuzluklarla ilgili fotoğrafların yer aldığı "Türkiye yeniden kurulacak" şeklindeki yaklaşımdır. Bu yaklaşımda "Bu cinnet bir daha yaşanmayacak" başlığı ve 2 Temmuz 1993 tarihinde Sivas'ta yaşanan olayların fotoğrafının kullanıldığı ilanda "Türkiye bir din ve mezhep çatışmasına çekilmek isteniyor." denmektedir. Kampanyada, CHP'nin hangi değişikliklerle yeni CHP olduğu anlatılmamıştır. Genelde merkezdeki, özelde ise soldaki erime, CHP'de seçim öncesi yaşanan birleşme kurultaylarında ortaya çıkan görüntüler nedeniyle dramatik bir hal almıştır.
RP HERKESE SESLENDİ Refah Partisi 1991'den bu yana çalıştığı Anajans'la bu seçim döneminde de çalışmaya devam eder. "Türkiye yeniden doğacak" başlığını taşıyan Refah Partisi'nin kampanyası 1995 seçimlerinin stratejik açıdan en doğru planlanan kampanyasıdır. Refah kampanyası, seçmeni doğru şekilde segmente ederek, her bir kesimdeki seçmen tabakasının ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmuştur. RP kampanyalarını koordine etmek için "Seçim koordinasyon merkezi" kurmuştur. Böylece RP seçmenleriyle doğrudan ilişki kurarak, yükselişe geçer. "Terör yarası Refah'la sarılacak" başlığını taşıyan ilanda Refah Partisi Güneydoğu'daki terör sorununu silah zoruyla değil, barış ve kalkınma hamlesiyle çözeceğini anlatır. Refah, her yıl bütçeden ayrılan milyarlarca doları dağa taşa savurmak yerine Güneydoğu'nun kalkınma hamlesine harcayacaktır. "Seçim günü değil, her gün demokrasi olacak" başlıklı ilanda Refah Partisi "halka rağmen halkçılık yapan geleneksel Türk siyaseti"nin tersine, halkı ilgilendiren büyük kararların halkla birlikte alınacağını dile getirir. "Türkiye'nin geleceği benim de geleceğimdir" başlıklı ilan bir seçmenin ağzından yazılmıştır. Seçmen, "Bu kez oyum Refah'a. Çünkü Refah Partisi halkla beraber halk için çalışıyor... Refah Partisi müreffeh bir Türkiye portresi çiziyor. Ben bu Refah'a inanıyorum. Yerel yönetimlerdeki icraatları verdikleri sözleri yerine getirdiğinin bir göstergesi. Refah Partisi hislerime tercüman oluyor. İşte bunun için 24 Aralık'ta oyum Refah Partisi'ne" demektedir. "Merhaba Refah, Merhaba Türkiye" başlıklı ilanda ise Refah Partisi, "Yabancılara değil kendi halkına danışan bir yönetim için, Avrupa'nın menfaati için değil, Türkiye'nin Refah'ı için, güçlü bir ekonomi, kalkınmış bir ülke, kıymetli bir para için herkesten destek talep eder."
SEÇİM MERKEZİ KURULDU Refah Partisi diğer partilerden farklı olarak, propaganda faaliyetlerini koordine etmek için "Seçim Koordinasyon Merkezi" adlı bir birim kurmuştur. Seçim Koordinasyon Merkezi, RP'nin yükselişinin gerçek nedenidir. SKM bir "meçhul asker"dir. SKM, 1983'te kurulmuş, 1992'de ise köyler, mahalleler, sokaklar ve sandık birimine kadar örgütlenmiş bir parti içi kuruluştur. En önemli özelliği, seçim dışında da faaliyet göstermesidir. SKM, seçmen datalarını kullanan tek düzenli sivil ordudur. Çalışmaları gizlidir, çoğu milletvekillerine dahi kapalıdır.
SEÇiMİM GALİBİ RP 1995 seçimlerinde 28 milyon 26 bin 993 geçerli oy kullanılır. 34 milyonu aşan kayıtlı seçmenin 6 milyonu seçimlerde oy kullanmaz. Refah Partisi geçerli oyların %21.4'ünü alarak mecliste 158 koltuğun sahibi olur. ANAP %19.8'le 133 milletvekili, DYP ise %19.18'le 135 milletvekili kazanır. DSP %14.6 oy oranıyla 75, CHP ise %10.7'lik oy oranıyla 47 milletvekilini meclise taşır. MHP %8.2, HADEP %4.2'lik bir oy oranıyla baraja takılırlar...