Yeraltı canlanıyor 7 Tepe 7 Tünel Projesi'nde ilk 2 tünel Ekim'de açılıyor. Kağıthane tünelini birlikte gezdiğimiz Altyapı Müdürü Demirtaş, 'İstanbul nefes alacak' dedi
İstanbul'un üstü durma noktasına geldi, artık trafik altından akacak. Büyükşehir Belediyesi, büyük bir projeyi adım adım hayata geçiriyor. 7 Tepe 7 Tünel adlı proje kapsamında, yerin altında 150 kilometrelik yol açılacak. Bu yollar sayesinde saatlerce gidemediğimiz bölgelere en fazla 10 dakika içerisinde güvenli bir şekilde ulaşacağız. 7 tünelin ihalesi yapılan ilk 2'sinde, ışığın görünmesine çok az bir zaman kaldı. Kağıthane- Piyalepaşa ve Dolmabahçe hattını birleştirecek 2 tünel, Ekim ayında hizmete girecek.
Bolu'nun 2 katı 8 ayda bitti Bu tünellerdeki son durumu yerinde görmek için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Altyapı Koordinasyon Müdürü Mücahit Demirtaş ve diğer mühendislerle birlikte kısa bir yürüyüş yaptık. Yerin 50-60 metre altındaki tünelde, hummalı çalışmaları yerinde gördük. Türk mühendis, mimar ve işçilerinin gücüne bir kez daha şahit olduk. 20 yılda bitirilen Bolu Tüneli'ni düşündüğünüzde, neredeyse 2 katı uzunluktaki bu tünellerin 8 ayda bitiriliyor olması insanımızın gücünü de ortaya koyuyor. Mücahit Demirtaş bu durumu, "Bolu'daki bürokrasi bizde yoktu. Arkadaşlarımıza 24 saatte 48 saatlik çalışma talimatı verdik. Gecemizi gündüzümüze kattık" sözleriyle anlatıyor.
'Masrafı az' Her gün 400 bin kişinin göç ettiği ve günde 600 aracın trafiğe katıldığı İstanbul'da, artık ulaşım en büyük sorun halinde. Özellikle şehir içi trafiğinin en çok yaşandığı Taksim, Mecidiyeköy, Şişli, Kabataş, Dolmabahçe gibi bölgelere yeni yol yapmak imkanı da yok. Bunun için kullanılabilecek tek alan yerin altı. Mücahit Demirtaş, bu fikirle yola çıktıklarını belirterek, tünellerle hayatın daha da kolaylaşacağını söyledi. Gidişli-gelişli yapılan tüneller, her türlü teknik imkanlarla donatılacak. Dolmabahçe'den sisteme giren bir araç, hiç trafiğe karışmadan TEM Yolu'na ve Havaalanı'na bağlanmış olacak. Mücahit Demirtaş, tünel sisteminin üst tarafa yapılacak yollardan daha ekonomik olduğuna dikkat çekerek, "Bu sistemde kamulaştırma gibi bir sorun yok. Bu yüzden hem çok daha ucuza mal oluyor, hem de hızlı ilerliyor. Burada metresi 25 bin YTL'ye mal oluyor. Günde 2 metre kadar ilerleme imkanı var" diye konuştu.