Ek şerit
Zaman zaman akşam saatlerinde Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde ek şerit uygulamasına denk geliyorum. Uygulamanın amacı, trafiğin yoğun olduğu istikamete ek bir şerit daha vererek trafiği rahatlatmak. Bu rahatlamanın amacı hem insanların trafikte daha az beklemesini sağlamak, buna bağlı olarak yakıt tüketimini düşürmek. İyi de; bu istikametin tam tersi trafik yoğunluğunda bekleyen insanların durumu bu durumda ne olacak? Boğaziçi Köprüsü'nde Anadolu-Avrupa istikametinde akşam saatlerinde karşı taraftaki ek şerit yüzünden trafik inanılmaz. Daha Çamlıca rampasına gelmeden yoğunluk başlıyor. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde durum daha da beter. Çünkü aksi AvrupaAnadolu istikametinin aksine ters yönde kamyon yasağı yok. Yani hem kamyonlar, hem TIR'lar hem de eksik bir şerit. Bir de ek şeride girmek için köprü girişinde bekleyerek trafiği tıkayan uyanık sürücüler var... Üstelik söz konusu ek şerit uygulaması yüzünden meydana gelen kazalar var. Bu kazalarda yaralanma ve ölüm ihtimali çok yüksek. Çünkü araçlar kafa kafaya çarpışıyorlar. Yani demem o ki; karayolları yetkilileri acaba bu uygulamanın fayda hesabını yapmışlar mıdır? Çok acil durumlar haricinde dünyanın neredeyse hiçbir köprüsünde yapılmayan bu uygulama bize ne fayda sağlamakta acaba?