Vatandaş hak arıyor Bankalara, kart ve hesap işletim ücretlerini yıllardır ses çıkartmadan ödeyen tüketici artık bilinçli. Tüketiciler Birliği'ne en çok başvuru, bu konuda yapıldı
Gerek bankaların ve gerekse başka kuruluşların haksız yere topladıkları paraları zaman zaman buradan dile getiriyoruz. Her yazımızda da vatandaşları haklarını aramaya çağırıyoruz. Bu çağrılarımız yerini buluyor. Türk tüketicisi artık bilinçleniyor. Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi'nin Şubat ayı raporunu açıklayan başvuru merkezi başkanı Uğur Zincir; "Tüketicinin bankacılık sektörünün haksız uygulamalarına isyanı artarak devam ediyor" dedi.
Yüzde 243 artış var Zincir'in açıklaması şöyle: Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi'ne, Şubat ayında bin 190 müracaat olmuştur. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde (2006/Şubat) 504 başvuru iletilmiş olup, 2007 Şubat ayında ulaşan başvurular ile kıyaslandığında, tüketici başvurularının yüzde 250 katı olduğu görülmektedir. Kredi kartı aidat ücretleri ile ilgili olarak, bir önceki ay olan 2007 Ocak dönemine göre başvurularda yüzde 243 kat artış olduğu gözlenmektedir. Bunun yanında hukuki mücadelemiz de olumlu neticeler vermiş ve Tüketici mahkemelerinde kart aidatlarıyla ilgili lehte kararlar çıkmıştır."
Plaka cezasına itirazlar Tüketiciler Birliği dışında birçok vatandaş yine hakkını mahkemelerde arıyor. Kartların dışında plakaya yazılan cezalarla ilgili de mahkemelere rekor sayıda başvuru yapıldı. Uzmanlar vatandaşların ayıplı mal ve hizmetlere ve haksız uygulamalara karşı yasal haklarını kullanmasını istiyor. Başvuruların sektörlere göre dağılımı şöyle: Başvurunun niteliği Sayı Oran (%) Kart aidat ücreti 640 53.78 Ayıplı hizmet 205 17.23 Ayıplı mal 117 9.83 Bilgi talebi 93 7.82 Servis hizmetleri 56 4.71 Kapıdan satış 31 2.61