Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 08 Mart 2007  
Yazar Arşivi
'Yola giden 6 milyar dolarla 150 kilometre metro yapılırdı'
'Standarda aykırı'
'Eyüp'te tarihi dokuya darbe'
'Harç değil haraç'
Acil şikayet hattı

'Yola giden 6 milyar dolarla 150 kilometre metro yapılırdı'
İstanbul İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Cemal Gökçe, inşaat sektörünün siyaseti finanse ettiğini belirterek, 'Metro yapmak işlerine gelmiyor' dedi


İstanbul'da nerede bir yol çalışması varsa mutlaka trafik karışıyor, kent halkı perişan oluyor. Çözüm diye sunulan çalışmalar bittiğinde, trafik iyice içinden çıkılmaz hale dönüşüyor. Son olarak E-5 Karayolu'na yapılan bariyerler can almaya başladı ve buradaki metrobüs yolu trafiği alt üst etti. İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe'yi arayıp İstanbul'da gerçekleştirilen çalışmaları uzman gözüyle yorumlamasını istedim. Gökçe'nin sözlerini, noktasına virgülüne dokunmadan aktarıyorum. İstanbul'daki trafik karışıklığının asıl nedeni de bu sözlerle ortaya çıkmış oluyor.

'Geri kalmış ülkeler gibi'

"İstanbul'da her yere '116 çözüm' diye tabelalar astılar. 116 kavşak ve yol yapılırsa istanbul'un trafiği çözülür zannedildi. Peki ne oldu? Trafik daha da içinden çıkılmaz bir hal aldı. Bu kavşak ve yollara 6 milyar dolar harcandı. Bu parayla 150 kilometre metro yapılabilirdi. Ama hepimizin parasını çarçur ettiler. Hâlâ da bunu yapmayı sürdürüyorlar.. İnşaat sektörü siyaseti finanse ediyor. Eğer metro yapılsaydı, uzmanlık isteyen bir iş olduğu için 1-2 firma alıp götürecekti. Oysa yol çalışmalarını bölmek çok kolay. İhaleleri paylaştırmak, taşeronlara yaptırmak çok kolay. Bu yüzden metroyu değil kavşağı tercih ediyorlar. İstanbul'da en önemli örnek E-5. Bu yol Topkapı ile Yenibosna arasında her yıl 2 kere yapılıp bozuluyor. Şimdi yolu bariyerlerle 6 parçaya böldüler. Bu ancak geri kalmış ülkelerde arabalar birbirine çarpmasın, şoförler kavga etmesin diye yapılır. Daha önce buraya metrobüs yapılacağı bilinmiyor muydu? Yapılanlar bozuldu ve şimdi de metrobüs yolu başladı. Bunun da bitip bitmeyeceği bilinmiyor. Bırakın yolu, metrobüsün gelip gelemeyeceği de meçhul. Yakında bu metrobüs yolunu da bozup yeniden yapacaklar. Çünkü tüm üst geçitler metrobüs yolunu kesiyor. Bütün bu yapma bozma işleri yeni ihaleler, yeni şirketler demek. Zaten ihalelerin verileceği şirketler çok önceden belli. İstanbul'da bir başka skandal da karar merciinde yaşanıyor. Şehirde yolların ve kavşakların yapımına İl Trafik Komisyonu karar veriyor. Böyle bir şey olamaz. İl Trafik Komisyonu, bitmiş düzenlemelerde devreye girer. Bu yolların yapımı için ulaşımla ilgili konularda bilimadamlarının karar vermesi gerekir."
YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 3 milyon cezaya af   / 07-03-2007
 Olmayan şoföre hakaret cezası   / 28-02-2007
 Sağlık skandalı Meclis'te   / 27-02-2007
 Aş isteyene iş   / 26-02-2007
 Ayranı yok içmeye...   / 25-02-2007
 Okulları işgal planı   / 24-02-2007
 Haklı-haksız karıştı   / 23-02-2007
 Kuruşunu al zamdan kurtul   / 22-02-2007
 Reform kazığı   / 21-02-2007
 Kara liste kabus oldu   / 20-02-2007
Fax : 0212 3543791
GÜNCEL
Vicdanlar Vicdanlar borçlu
Sağlık skandalları bitmiyor. Mersinli işçi, hastane borcu yüzünden...
22 günlük kabus
Kalem yerine bıçak!
Kaçak zarar
Playboy kataloğundan farksız
Ambulans rezaleti
Vur vur inlesin erkekler...
SPOR
Gece Gece pazarlıklar yapıldı
Başkan Yıldırım, geçen sezon şampiyonluğu dış etkenler yüzünden...
Hep destek tam destek
İkili pazarlık
İşte Beşiktaş'ı yakan sözleşme
Önümüze çıkanı devireceğiz
Mersin yerle bir
Boks maçına ibretlik ceza!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Sisli 14°C 5°C 
ANKARA Sisli 14°C 1°C 
İZMİR Az Bulutlu 21°C 7°C 
ANTALYA Az Bulutlu 20°C 7°C 
ADANA Az Bulutlu 21°C 6°C 
EKONOMİ
IMKB E: 40.406,510 D:% 0,44
DOLAR S: 1,432 D:% -0,59
EURO S: 1,880 D:% -0,34
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu