Dünya markalarıyla rekabette hangi zorlukları yaşıyorsunuz? Türkiye'de milliyetçi duygularımız hemen kabarıyor ama kendi malımıza değer vermiyoruz. Yabancı marka hayranlığı çok fazla. Bu tarz tüketim ürünlerinde tasarruf bütçeye gerçekten önemli katkılarda bulunuyor. Krizle birlikte marka bağımlılığı biraz azaldı ama hâlâ alacak çok yolumuz var. Ucuz mal görünce sanki bir şeyi eksik gibi algılıyorlar. Halbuki pahalı ürüne ödedikleri reklam ve marka değerinin farkında değiller. Türk insanının artık kendi sanayicisine güvenmesi gerekiyor. Bugün artık ürünlerimiz dünya ürünleriyle rekabet edebilme imkanına sahip. Bazen düşünüyorum, Türkiye'de marka olmak, yurtdışında olmaktan daha zor. Üretimde ihracatın payı ne kadar? Üretimimizin yüzde 10'unu ihraç ediyoruz. Bu yıl ihracatı yüzde 15'e çıkarmayı hedefliyoruz. Rusya, Romanya, İsrail, Suriye, Mısır ve Avustralya'ya ihracat yapıyoruz. İran ve Bahreyn'ye yönelik projelerimiz var. Yakında bu ülkelere ihracata başlıyoruz. Bizim için özellikle Mısır pazarı çok önemli. Mısır'da kendi markamızla pazar lideriyiz. 10 yıldır bu pazardayız. Tüm zincir mağazalarda yüzde 20 pazar payına ulaştık. Uluslararası markalarla ciddi rekabet ediyoruz. Çünkü orada tüketiciler 'dünya markası' diye ayırmıyor. Önümüzdeki dönemde piyasaya sunmayı planladığınız yeni ürünler neler? Bizim her yıl en az 2 yeni ürün çıkarma prensibimiz var. Bundan hiç şaşmadık. Ancak son 5 yıldır zorlanmaya başladık. Bu sadece bizim için geçerli değil, dünyada da yeni ürün üretme konusunda sıkıntı var. Hangi ürünleri çıkaracağımızı söyleyemem ama yine yenilikçi ürünler üretmeye devam edeceğiz. 'Her yıl en az 2 yeni ürünçıkarma prensibimiz var.Ancak son 5 yıldır bunda zorlanıyoruz.