Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 15 Şubat 2007  
Yazar Arşivi
Adana'nın nostaljik metrosu
Maksimum fayda nasıl yaratılır?

Adana'nın nostaljik metrosu

Adapazarı'nda büyük bir tesis var.
Adı TÜVASAŞ. Açılımı Türkiye Vagon Fabrikaları Sanayi A.Ş. Bugün kullandığımız tren vagonlarını üretiyorlar.
Bu tesisin Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki belediyelerin, hafif raylı araç ihtiyaçlarını yurtdışından değil, TÜVASAŞ'tan temin etmelerini istedi geçenlerde.
Raylı taşımacılığın her türünü destekleyen ve demiryolu aşığı birisi olarak kesinlikle katılıyorum Sayın Ertiryaki'nin açıklamalarına.
Koskoca Karadeniz Sahil Otoyolu projesinin yanına bir tren hattı inşaa etmeyi akıl edemeyen adamların aklına TÜVASAŞ'ın varlığının bile gelmediğini adım gibi biliyorum.
Bizimkilerin tek derdi yurtdışından vagon almak.
Peki niye?
Eğer vagonu yurtdışından alırsan, en az kırk kez seyahate gidilecek de ondan.
Sonra bu işin ihalesi var, komisyonu var.
Bu konuda yani metro vagonu konusunda bir iki vahim örneğimiz var zaten.
Mesela İstanbul'un Dalan zamanı yapılan ilk metrosunun vagonları, sonradan tramvay olarak kullanılmaya başlamıştı.
Ancak bu vagonlar İskandinav ülkelerinde yapıldığından ve oranın iklim özelliklerine göre tasarlandığından İstanbul sıcağında klima problemi ortaya çıktı.
Aynı vagonları, metro için yapılmış olmasına rağmen, hala inatla Merter-Bağcılar arasında tramvay olarak kullanmaya devam ediyor İstanbul Belediyesi.
Bir de Adana metrosu var ki o tam evlere şenlik.
Hani seçimler geliyor diye yakın zamanda yeniden inşaatına başlanan Adana Metrosu.
Şehrin göbeğindeki inşaat çukurundan 2,5 ton sazan balığı çıkarılan metro var ya.
İşte o Adana Metrosu'nun vagonları bundan neredeyse 10 yıl önce daha kazma vurulmadan satın alınmıştı.
Yıllarca Mersin'de bekledi bu vagonlar. Sonra Adana taraflarına bir yerlere alındı.
Bir okuyucumun çekip yolladığı fotoğraftan da anlaşıldığı üzere, söz konusu metro vagonları artık "Nostaljik Metro" kıvamına gelmiş durumda.
Yani Adanalılar olur da bir gün metroya binerlerse, ki ben pek ümitli değilim bu konuda, Türkiye'nin ilk nostaljik metrosuna binecekler.
YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Yeter ki bütçemiz fazla versin...   / 13-02-2007
 İnsan olmak, vali olmak   / 12-02-2007
 Taksicilerin katili Maliye mi?   / 08-02-2007
 Buzda dans   / 06-02-2007
 Diziler   / 05-02-2007
 Abbas Güçlü'ye yakışmadı   / 03-02-2007
 Geleceğin dünya satranç şampiyonları Antalya'da   / 01-02-2007
 En pisler belli oldu   / 30-01-2007
 Her şey aynı   / 29-01-2007
 Bolu Dağı işsizler yurdu mu olacak?   / 27-01-2007
GÜNCEL
Şehir Şehir eşkıyası
İstanbul Beşiktaş'ta 3 lise öğrencisi, parkta önlerini kesen 4...
Sağlığın eşi yok
Sevgililer Günü'nde aşk...
MİT'çiye Çakıcı'yı öpme...
Korku yine virüsten
Uyuşturucu kaçakçısı amir
Göçükte 4 saat
SPOR
Şanlı Şanlı direniş: 3-3
Sarı-Lacivertli ekip, Sevgililer Günü'nü statta kutlayan muhteşem...
Bıçaklı kavga: 15 yaralı
Demirkazık!
Canı isterse gider
Önce terledi sonra ağladı
Rekor prim: 50'ser bin $
Pişman değilim
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Yağmurlu 11°C 7°C 
ANKARA Yağmurlu 7°C 1°C 
İZMİR Çok Bulutlu 14°C 7°C 
ANTALYA Sağanak Yağmurlu 15°C 7°C 
ADANA Sağanak Yağmurlu 14°C 6°C 
EKONOMİ
IMKB E: 43.256,300 D:% 1,66
DOLAR S: 1,397 D:% -0,53
EURO S: 1,828 D:% 0,03
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu