Adana'nın nostaljik metrosu
Adapazarı'nda büyük bir tesis var. Adı TÜVASAŞ. Açılımı Türkiye Vagon Fabrikaları Sanayi A.Ş. Bugün kullandığımız tren vagonlarını üretiyorlar. Bu tesisin Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki belediyelerin, hafif raylı araç ihtiyaçlarını yurtdışından değil, TÜVASAŞ'tan temin etmelerini istedi geçenlerde. Raylı taşımacılığın her türünü destekleyen ve demiryolu aşığı birisi olarak kesinlikle katılıyorum Sayın Ertiryaki'nin açıklamalarına. Koskoca Karadeniz Sahil Otoyolu projesinin yanına bir tren hattı inşaa etmeyi akıl edemeyen adamların aklına TÜVASAŞ'ın varlığının bile gelmediğini adım gibi biliyorum. Bizimkilerin tek derdi yurtdışından vagon almak. Peki niye? Eğer vagonu yurtdışından alırsan, en az kırk kez seyahate gidilecek de ondan. Sonra bu işin ihalesi var, komisyonu var. Bu konuda yani metro vagonu konusunda bir iki vahim örneğimiz var zaten. Mesela İstanbul'un Dalan zamanı yapılan ilk metrosunun vagonları, sonradan tramvay olarak kullanılmaya başlamıştı. Ancak bu vagonlar İskandinav ülkelerinde yapıldığından ve oranın iklim özelliklerine göre tasarlandığından İstanbul sıcağında klima problemi ortaya çıktı. Aynı vagonları, metro için yapılmış olmasına rağmen, hala inatla Merter-Bağcılar arasında tramvay olarak kullanmaya devam ediyor İstanbul Belediyesi. Bir de Adana metrosu var ki o tam evlere şenlik. Hani seçimler geliyor diye yakın zamanda yeniden inşaatına başlanan Adana Metrosu. Şehrin göbeğindeki inşaat çukurundan 2,5 ton sazan balığı çıkarılan metro var ya. İşte o Adana Metrosu'nun vagonları bundan neredeyse 10 yıl önce daha kazma vurulmadan satın alınmıştı. Yıllarca Mersin'de bekledi bu vagonlar. Sonra Adana taraflarına bir yerlere alındı. Bir okuyucumun çekip yolladığı fotoğraftan da anlaşıldığı üzere, söz konusu metro vagonları artık "Nostaljik Metro" kıvamına gelmiş durumda. Yani Adanalılar olur da bir gün metroya binerlerse, ki ben pek ümitli değilim bu konuda, Türkiye'nin ilk nostaljik metrosuna binecekler.