Yürümeye devam et
John Walker, 1805 yılında İskoçya'da dünyaya geldi. Walker, 15 yaşındayken, babasının marketinde çayları harmanlıyordu. Sonra farklı viskileri, gizli gizli karıştırarak lezzet deneyleri yaptı. Babasının ölümü üzerine, çiftliği satıp ticarete atıldı. Şarap ve alkollü içkilerin satıldığı perakende satış firmasının başına geçti. Bu, John için mükemmel bir fırsattı. Kalitesi ve lezzeti nedeniyle John'un viskileri yerel çevrelerde anılır oldu. John Walker, 1857'de öldüğünde, karıştırdığı viskiler, İskoçya'da iyi bir isim yapmaya başlamıştı. En küçük oğlu Alexander I de babasının izinden giderek firmaya ilk ödülünü kazandırdı. 3. kuşak Walker'lar viski işini miras aldıklarında, değişen bir pazar vardı. Ancak girişimci ruha sahip kardeşler, viski piyasasındaki Scotch Whisky'lerin acı ve sert bir tadı olduğunu, bu tadın da tüketicileri memnun etmediğini biliyorlardı. 1909 yılında, o güne kadar üretilen Scotch Whisky'lerin hepsinden daha hafif harman viskisini, ilk kez piyasaya çıkardılar. Hani reklamlarına da rastlarız. Ya futbolcu Roberto Baggio ya da bir işadamı kariyeriyle ilgili bir kayıp yaşasa bile yoluna devam eder. Johnnie Walker'ın 'Yürüyen Adam' logosu, ilerici ruhu yansıtıyor. Bir çikolatanın farklı tadı, bir viskiyi özel kılan özellikler, onları diğerlerinden ayırıyor. Mesela, kaliteli bir Scotch viskiyi diğerlerinden ayıran çok önemli farklar var. Viskinin yıllandırma süreci, içindeki maltların kalitesi, birbirleri ile uyumu... Büyük markaların harmanlama ustaları, karışım oranlarını gizli tutarlar. Bu yüzden büyük markaların tatları taklit edilemez. Ve sırrı bilenler aynı uçağa binmezler... Size de Coca- Cola'yı hatırlatmadı mı?