Bilinçli okur Türk basını TaşDevri'ni görmedi ama, Tabak-ÇanakDevri'ni gördü... KuponlaTelevizyon,Buzdolabı,MüzikSetiÇağı, pek çok okurun dolandırılmasıyla son buldu... Dünya bilgisayara geçerken, AnsiklopediÇağı'nı yaşadı... Ancak, dağıtılan ansiklopediler kitaplıklarda pek yaşamadı. Ve günümüze kadar gelindi... Yeni çağı ikiye ayırabiliriz: OkurlariçinAydınlanmaDevri... GazetecileriçinKaranlıkÇağ...
***
Evet; halkı anlamadan gazete yapmayı maharet sayanlar, satamadıkları gazeteleri ya 10Kuruş'a birilerine okutmaya çalışıyorlar ya da bedava dağıtıyorlar. Arzuladıkları rakama ulaşamayınca, yine "Halkbizianlamıyor" yalanına sığınıyorlar. Bu, gazetecilik adına utançtır. ResmenKaranlıkÇağ'dır... İşin vahimi, gazeteleri satın alınmaya layık görülmeyenlerin, hâlâ "Bizdünyanınenbüyükgazetecileriyiz" diye ortalıkta dolaşmasıdır. Daha da vahimi, bazı medya planlama şirketlerinin, "hiçkarşılıkbeklemeden!", satmayan bu gazeteleri "Ayçokelit" diyerek reklamverene yutturabilmesidir.
***
Okur cephesine gelince... Artık,eskisigibi2tabağa,3kitaba,Çinişidandikaletlerekolaykolaykimsegazetesinideğiştirmiyor. Okur bilinçlendi, aydınlandı. Kendi sesini duyduğu gazeteyi alıyor. Rakamlar ortada: Takvim,gündeortalama267binsatıyor. Türkiye'ninençoksatan5'incigazetesi. Bu rakamın içinde bir tane bile bedava gazete yok, promosyon yok, tarikat okuru yok... Peki ne var? Sadece ve sadece okur adına mücadele etmek var... Herkesin hayat standardını yükseltme arzusu var... Çalışanın hakkının gaspedilmesine direnmek var... AvrupaBirliği'ne körü körüne teslim olmamak var... İktidara da muhalefete de eşit mesafede durmak var. Bu sayede, tirajında iniş çıkış yaşamayan ender gazetelerden biri Takvim... Bu nedenle logomuzun altında Türkiye'ninTakvim'i yazıyor. Türkiye bu gazeteyi seviyor. Biz de Türkiye'yi çok seviyoruz. Hem de hayatımızdaki her şeyden çok. TeşekkürlerTürkiye...