Paketli hale gelince evin içine daha çok girmeyi başaran dondurma, bu sayede kış aylarında da tüketilmeye başladı. Geçen yıl pazar yüzde 8, satışlar yüzde 30 arttı.
Türkiye'de dondurma pazarı giderek büyüyor. Eskiden sadece yaz aylarında yükselen satışlar, artık paketli ürünlerle 12 aya yayılmış durumda. Algida Genel Müdürü Ahmet Coşar, Türkiye'de geçen yıl dondurma pazarında yüzde 8'lik bir büyüme olduğunu belirtti. Geçen yıl Ramazan ayının yaz dönemine girmeye başladığını hatırlatan Coşar, Ramazan'ın yaza girmesinin dondurma tüketimini düşürmediğini, kişileri ev içi tüketime yönlendirdiğini söyledi. Coşar, "Tahmin ettiğimiz gibi tüketici, sokakta dondurmadan evde dondurmaya kaydı" diye konuştu. Coşar, son dönemlerde ev içi tüketimin büyüme temposunun öne geçtiğini ve toplam dondurma kategorisinin yüzde 35'ini oluşturmaya başladığı vurgulayarak, "Bu yıllara kadar ev dışı tüketimle büyümüş olan dondurma sektörü, bundan sonraki büyüme temposunu ev içi tüketimle yapacak" dedi. Geçen yıl, pazar paylarını koruduklarını ve bulunurluk oranlarını artırdıklarını kaydeden Coşar, hedefledikleri gibi yüzde 10 civarında yeni ürünler sunduklarını söyledi. 2009'da soğuk dağıtım zincirine 25 milyon euronun üzerinde yatırım yapacaklarını bildiren Coşar, "2009 ve 2010 için gerekli büyük yatırımları 2008'de ve 2007'de tamamlamıştık. Artık 2010 ve 2012 yatırımlarını yapmaya başlayacağız" dedi.