'Kriz yok, söylentisi var!'
Aroma Genel Müdürü Duruk, krizin gelmeden söylentisinin yayıldığını belirterek, 'Tüketicilerin alışveriş alışkanlığını olumsuz etkilemeyin' dedi.
Türkiye'nin önemli meyve suyu fabrikalarından olan, yılda ortalama 150 bin ton meyve-sebze işleyen Aroma'nın Genel Müdürü Mahmut Duruk, ihracatta yaşanan daralmaya rağmen, genel satışlarda büyük bir düşüş beklemediklerini, ancak kriz söylentilerinin, tüketicileri krizin kendisinden daha fazla etkileyebileceğini söyledi.
Meyve suyu artık lüks değil Duruk, "Satışlarımız geçen yıla göre yüzde 10 düşebilir. Ancak, ihracat rakamımız bu yıl yine ortalama 20 milyon dolar olur" dedi. Duruk, iç piyasada ise krize bağlı olarak büyük bir kayıp beklemediklerini ifade ederek, şöyle devam etti: "Meyve suyu artık lüks olmaktan çıktı. Şu anda, meyve suyu 1 kilo meyveden daha ucuz. Kriz bizim sektörümüzü çok fazla etkilemeyecektir. Kriz söylentilerinin piyasayı yönlendirmesine, tüketicinin alışveriş alışkanlıklarını etkilemesine yol açmamak lazım."
|