Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | E-gazete | Ana Sayfa
Bugün: 12 Kasım 2008  
Yazar Arşivi

Kendin için 5 dakika

Etrafımızda olan bitenler her zaman bize bağlı olmaz. Bu nedenle belki de her şeye kafayı takıp kendimizi üzmemek gerekiyor. Eşimize, dostumuza, çocuğumuza, ailemize, arkadaşımıza, patronumuza, çevremize, ona, buna bağlı yaşamaktan kendimize zaman ayırmıyoruz. Halbuki, 5 dakika kadar kısa bir süre için bile olsa kendimizle ilgilenmek bizi ne kadar iyi hissettirecektir.
Unilever şirketi bir araştırma yaptırmış. 4 pilot kentte, 80 bin kadına ulaşılmış. Marketlerde güzellik uzmanları kadınlara 5'er dakikalık tavsiyelerde bulunmuş.
Unilever, 'Kendin için beş dakika ayır' sloganıyla Türkiye'nin kişisel bakım alışkanlıklarını değiştirmeyi hedefliyor.

***

İlk dikkati çeken nokta, deodorant kullanımının ülkemizdeki azlığı. ABD'de tüketicilerin yüzde 80'i deodorant kullanırken, Türkiye'dekilerin sadece yüzde 33'ü kullanıyor. Aslında yüzde 33 bile tam olarak kullanmıyor; sadece evinde bulunduranlar da var. Hani gezmeye giderse, parfüm niyetine üstüne başına sıksın diye.
Araştırmaya göre; insanlar terlemediğini düşünüyor. Kimisi, "Benim ihtiyacım yok" diyor. Deodorantı gerektiği zaman kullanıyor. Bilmiyordur ki, her insan terler! En çok bakteri de koltuk altında ürer. Ha bu arada terlemediğini düşünen biri yanındaki terli birinin kötü kokusunu hemen farkedebiliyor. İhtiyaç hissetmeyenlerin yüzde 80'i başkalarının ter kokusunu farkediyor.
Deodrant, diş fırçası, saç kremi gibi ürünler lüks tüketime giriyor. Hemen aklınıza Türkiye'nin ekonomik seviyesi gelebilir ancak Unilever bunu da sorgulamış; sorun kültürümüzden kaynaklanıyor. Çünkü Brezilya gibi ekonomik yapısı bize benzeyen bir ülkede deodorant kullanımı bizim tam 8 katımız fazla. Ya da Rusya'da düşük gelirli bir ailenin buzdolabında yemek yokken ruj var.
Gelelim diğer üzücü rakamlara...
Tüketicilerin;
Yüzde 56'sı cildini temizlemiyor.
Yüzde 24'ü cilt bakımı için sadece su kullanıyor. Diğerleri de genelde su ve sabun kullanıyor.
Yüzde 13'ü saçlarını sabun ile yıkıyor.
Yüzde 9'u duş jeli kullanıyor.
Bazı ailelerde 4 kişi 1 diş fırçası kullanıyor. (Bilinçsizliğe bakar mısınız?)
Deodorantı kazağının üstünden sıkan bile varken, bırakın deodorantın çıplak temiz tene sıkılması gerektiğini, insanımız yeterince temizlenmiyor bile. ABD'de insanlar her gün duş alır. Bizde 'banyo günü' vardır; Pazar günü.
Bir başka konu; çok şampuan kullanmadığımız. Hele saç kremi çok az.
Bu arada, erkekler daha sık yıkanıyormuş. Haftada 5.5 kez yıkanıyorlar. Belki de saçları kısa diye onlar için yıkanmak daha kolay bir alışkanlık.
Özetle; kendimize 5 dakika yatırım yaparsak o gün daha mutlu olabiliriz.
YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Kaftanlı tablolar   / 09-11-2008
 'Mustafa' ve sponsorluk   / 05-11-2008
 Yorucu renkler   / 01-11-2008
 Kalabalık içinde yalnızlık   / 29-10-2008
 Kansere karşı aşı   / 25-10-2008
 En iyi Altın Portakal   / 22-10-2008
 Arı sütü   / 18-10-2008
 Şifalı su   / 15-10-2008
 Mutluluk getiren müzikal   / 11-10-2008
 Sözün bittiği yerde bir anı   / 08-10-2008
GÜNCEL
Bir Bir destanın son noktası
Türkiye Cumhuriyeti'nin şanlı tarihine tanık olan bir çınar daha,...
Ağır dava ağır başladı
Deliller resmen savılmış!
Ümit'in yıldızı düştü
Giresunlular kalçalı Vanlılar...
Cinnetin çocukları
Sınıfta tecavüz oyunu!
SPOR
Karadeniz Karadeniz Kartalı
Trabzon sezonun en iyi futbolunu oynadığı maçta Bobo'nun golüyle şok...
Helal olsun size
İyiler de kaybeder
Alemin kralı Güiza!
Olmuyor hocam
Müthiş harekat!
Trabzon'a mucize lazım
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Çok Bulutlu 17°C 11°C 
ANKARA Çok Bulutlu 16°C 2°C 
İZMİR Sağanak Yağışlı 18°C 11°C 
ANTALYA Sağanak Yağışlı 25°C 11°C 
ADANA Çok Bulutlu 26°C 11°C 
EKONOMİ
IMKB E: 25.889,180 D:% -3,39
DOLAR S: 1,602 D:% 4,30
EURO S: 2,022 D:% 2,75
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
   
Turkuvaz Medya Grubu Copyright © 2003, 2008 - Tüm hakları saklıdır.
Turkuvaz Gazete Dergi Basım A.Ş.
Turkuvaz Medya Dijital
Hepoku Sabahtan Al Haberi