Etrafımızda olan bitenler her zaman bize bağlı olmaz. Bu nedenle belki de her şeye kafayı takıp kendimizi üzmemek gerekiyor. Eşimize, dostumuza, çocuğumuza, ailemize, arkadaşımıza, patronumuza, çevremize, ona, buna bağlı yaşamaktan kendimize zaman ayırmıyoruz. Halbuki, 5 dakika kadar kısa bir süre için bile olsa kendimizle ilgilenmek bizi ne kadar iyi hissettirecektir.
Unilever şirketi bir araştırma yaptırmış. 4 pilot kentte, 80 bin kadına ulaşılmış. Marketlerde güzellik uzmanları kadınlara 5'er dakikalık tavsiyelerde bulunmuş.
Unilever, 'Kendin için beş dakika ayır' sloganıyla Türkiye'nin kişisel bakım alışkanlıklarını değiştirmeyi hedefliyor.
***
İlk dikkati çeken nokta, deodorant kullanımının ülkemizdeki azlığı. ABD'de tüketicilerin yüzde 80'i deodorant kullanırken, Türkiye'dekilerin sadece yüzde 33'ü kullanıyor. Aslında yüzde 33 bile tam olarak kullanmıyor; sadece evinde bulunduranlar da var. Hani gezmeye giderse, parfüm niyetine üstüne başına sıksın diye.
Araştırmaya göre; insanlar terlemediğini düşünüyor. Kimisi, "Benim ihtiyacım yok" diyor. Deodorantı gerektiği zaman kullanıyor. Bilmiyordur ki, her insan terler! En çok bakteri de koltuk altında ürer. Ha bu arada terlemediğini düşünen biri yanındaki terli birinin kötü kokusunu hemen farkedebiliyor. İhtiyaç hissetmeyenlerin yüzde 80'i başkalarının ter kokusunu farkediyor.
Deodrant, diş fırçası, saç kremi gibi ürünler lüks tüketime giriyor. Hemen aklınıza Türkiye'nin ekonomik seviyesi gelebilir ancak Unilever bunu da sorgulamış; sorun kültürümüzden kaynaklanıyor. Çünkü Brezilya gibi ekonomik yapısı bize benzeyen bir ülkede deodorant kullanımı bizim tam 8 katımız fazla. Ya da Rusya'da düşük gelirli bir ailenin buzdolabında yemek yokken ruj var.
Gelelim diğer üzücü rakamlara...
Tüketicilerin;
Yüzde 56'sı cildini temizlemiyor.
Yüzde 24'ü cilt bakımı için sadece su kullanıyor. Diğerleri de genelde su ve sabun kullanıyor.
Yüzde 13'ü saçlarını sabun ile yıkıyor.
Yüzde 9'u duş jeli kullanıyor.
Bazı ailelerde 4 kişi 1 diş fırçası kullanıyor. (Bilinçsizliğe bakar mısınız?)
Deodorantı kazağının üstünden sıkan bile varken, bırakın deodorantın çıplak temiz tene sıkılması gerektiğini, insanımız yeterince temizlenmiyor bile. ABD'de insanlar her gün duş alır. Bizde 'banyo günü' vardır; Pazar günü.
Bir başka konu; çok şampuan kullanmadığımız. Hele saç kremi çok az.
Bu arada, erkekler daha sık yıkanıyormuş. Haftada 5.5 kez yıkanıyorlar. Belki de saçları kısa diye onlar için yıkanmak daha kolay bir alışkanlık.
Özetle; kendimize 5 dakika yatırım yaparsak o gün daha mutlu olabiliriz.