Televizyon reyting ölçüm şirketi AGB'nin yayınladığı sonuçlar bir süredir tartışılıyor.
Şimdi bundan bize ne demeyin! Çünkü programların yayınlanıp yayınlanmaması aldığı reytinglerle ölçülüyor.
İşin içinde basit bir matematik var. Reklam verenler, programların aldığı reytingi takip ediyor.
Reytingi yüksek yapım reklam alıyor, böylece hem maliyetini çıkarıyor hem de kanalı kara geçiriyor. Bu döngünün içinde AGB'nin ölçtüğü reyting oranlarının payı çok büyük... Peki, biz seyirciye etkisi ne? Bizler daha fazla reyting alıyor diye bir diziyi, programı ya da haber bültenini izlemiyoruz. Ama sevdiğimiz yapımın reytinginin yüksek olması, o yapımın kalıcılığını arttırıyor.
Yani 'Benden Baba Olmaz', 'Düğün Şarkıcısı', 'Cesaretin Var Mı Aşka', 'Bir Varmış, Bir Yokmuş' gibi diziler bu şirketin belirlediği rakamlara göre yayından kalktı. İşte geçtiğimiz hafta reyting sonuçları incelemeye alındı.
Çünkü büyük tartışmalar başladı. Geçtiğimiz Pazar akşamı yayınlanan iki programın reyting sıralamasındaki yerinde büyük değişiklikler meydana gelince de gözler iyiden iyiye AGB'ye çevrildi. Çünkü geçen haftalarda yayından kaldırılması düşünülen 'Popstar Alaturka' bu haftayı birinci sırada tamamladı. Yeniden atv ekranına döndüğünden bu yana sadece bir kez birinci olabilen, diğer haftalarda ise ilk 100'de 20. sıralarda yer alan İbo Show'un reytingindeki ani yükseliş de gözlerden kaçmadı. Acaba sonuçlarla oynanıyor mu? Severek izlediğimiz yapımlar bizim adımıza karar veren insanlar tarafından hiçe mi sayılıyor? Yıllardır tartışılan 'Reytingde kıstas nedir?' sorusu galiba bu krizle birlikte daha da büyük önem kazandı, ne dersiniz?