ABD'de başlayıp Avrupa'ya sıçrayan ve tüm dünyayı etkileyen ekonomik krizin etkileri henüz Türkiye'de ciddi şekilde hissedilmedi. Ancak eğer dünyada krizin ateşi söndürülemezse Türkiye'nin de canı çok yanacak. Halen Türkiye'nin en önemli sektörü konumunda olan otomotiv için tehlike çanları çalıyor. 2008 yılının ilk 9 ayında hedeflerini tutturmuş gibi görünen sektör, önümüzdeki ayları dışa pek vurulmayan bir endişeyle bekliyor. Autoshow 2008 fuarı için yaklaşık 18 milyon dolar gibi bir fatura ödeyen otomotiv sektörüne ilk destek, otomotiv sektörünü krizin olası etkilerinden koruyacaklarını söyleyen Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan'dan geldi. Satışları artıracak mı? Fuarda görüştüğümüz otomotiv firmalarının yetkilileri, olumlu düşünceler ortaya koysa da gelecek için endişeli olduklarını gizleyemiyordu. 2 yılda bir yapılan fuarın satışlara doping etkisi yapacağını savunan birçok yetkili, yeni modellere güveniyor. İthalatçıların dışında, özellikle ihracatın azalmasıyla sıkıntı yaşayabilecek firmalar için krizin etkilerini en aza düşürmenin yolu iç pazarın hareketlenmesinden geçiyor. Bu durumda otomotiv sektörünün bir süredir dile getirdiği yeni vergi sistemi ve hurda teşviki gibi akılcı yöntemlerin bir an önce uygulamaya alınması şart.