Dünyanın en önemli otomobil fuarlarından biri olan Paris Otomobil Fuarı, ABD'de patlayan ve Avrupa'yı da etkileyen ekonomik krizin gölgesinde açıldı. Avrupa otomobil pazarında 2008 yılının ilk 8 ayında yaşanan daralma zaten firmaları düşündürüyordu; ABD'den gelen kriz de buna tuz biber ekti. Buna rağmen fuarda 90 yeni modelin tanıtılması, -ki bu sayı bir rekor olarak görülebilir- markaların krizden çıkış yolu olarak tüketicilerin kalbini fethetmeye çabaladıklarını gösteriyor. Çevreci otomobiller gözde Fuarda her standta karşımıza çevreci otomobiller çıktı. Bazı Avrupa ülkelerinde egzoz emisyonlarının vergilerde önemli etkiye sahip olması, bütün üreticileri 'yeşil' otomobiller geliştirmeye zorluyor. Birçok marka seri üretim ya da konsept çevreci otomobillerini baş köşeye yerleştirmişti. Bilindik otomobillerin de karbondioksit salımı düşürülmüş özel versiyonları her standta ilgiyi çekti. İşin eğlenceli yanı, beyaz eşyaların enerji tüketim tablolarının otomobillere uyarlanmış hallerini incelemekti. Böylece tüketiciler hangi otomobilin ne kadar yakıt tükettiğini de daha kolay anlayabiliyor.