Yeni Ibiza ve gelecek yıl satışa sunulacak Exeo ile Seat, Türkiye otomobil pazarındaki payını ciddi oranda arttırarak, piyasanın önemli oyuncularından biri olmayı hedefliyor.
VWGroup'un ateşli markası Seat, Türkiye'de de atılım yapmaya hazırlanıyor. Doğuş Otomotiv Seat Marka Genel Müdürü Anıl Gürsoy, yeni Ibiza ve 2009 yılının ortalarında satışa sunulması planlanan Exeo modelleriyle, satışlarını 5 yıl içerisinde 3 katına çıkarmayı planladıklarını söyledi.
Yılda 10 bin adet seat hedefi Gürsoy, yeni Ibiza'nın orta vadede satışların yarısını oluşturabileceğini, yeni geliştirilen 1.6 litrelik dizel motorun da Seat modellerinde kullanılmaya başlamasıyla birlikte ellerinin çok güçleneceğini kaydetti. Anıl Gürsoy, Exeo'nun da olumlu etkisinin olacağına inandıklarını belirtti. 2007 yılını 3 bin 600 adedin biraz üzerinde kapattıklarını anlatan Gürsoy, pazardaki yüzde 10'luk büyümeye karşılık Seat'ın yüzde 16-17 büyüyeceğini, 2009'da 5-6 binli rakamları hedeflediklerini ve 5 yıl içerisinde 10 bin adetlik satışa ulaşmayı planladıklarını açıkladı.